توزیع امکانات ورزشی در سطح شهر شیراز متوازن نیست/ صعود نماینده فارس به لیگ برتر می تواند موجب ایجاد شادی و نشاط در جامعه شود
توزیع امکانات ورزشی در سطح شهر شیراز متوازن نیست/ صعود نماینده فارس به لیگ برتر می تواند موجب ایجاد شادی و نشاط در جامعه شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه هیچ مقوله ای به اندازه ورزش نمی تواند عامل ایجاد شادی و نشاط در جامعه باشد ، گفت: توزیع امکانات ورزشی در سطح شهر شیراز متوازن نیست. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ، […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه هیچ مقوله ای به اندازه ورزش نمی تواند عامل ایجاد شادی و نشاط در جامعه باشد ، گفت: توزیع امکانات ورزشی در سطح شهر شیراز متوازن نیست.


به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ، حیدرعلی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ظهر امروز به منظور ارائه گزارش عملکرد این اداره کل با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با دکتر حسن نوروزی ریاست این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ، هزینه کردن در ورزش را سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اجتماعی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: صعود نماینده فارس به لیگ برتر می تواند موجب ایجاد شادی و نشاط در جامعه شود.


دکتر نوروزی با تاکید بر این موضوع که در ایجاد اماکن ورزشی باید بر اساس طرح آمایش سرزمینی و نیازهای موجود اقدام نمائیم، افزود: توزیع نامتوازن امکانات ورزشی در سطح شیراز باعث شده تا عموم امکانات ورزشی در یک منطقه از شهر مجتمع شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از تیم های فارس ، هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد “در حد توان و در چارچوب قانون” خبر داد و خاطر نشان ساخت: با استفاده از ظرفیت های فصل پنجم و بودجه تلاش خواهیم کرد تا در حد توان کمک های لازم را انجام دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید ، گزارشی از فعالیت های انجام شده این اداره کل در طول شش سال گذشته ارائه داد.


بنا به گفته کامیاب ، تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه ۵۰ هزار نفری فارس ، پیشرفت ۹۰ درصدی و افتتاح قریب الوقوع ورزشگاه شش هزار نفری ، بهره برداری از خانه تخصصی رشته های مختلف همچون اسکواش ، کشتی و وزنه برداری ، از جمله اقدامات ماندگار دولت در حوزه ورزش استان فارس است.


از مهمترین درخواست هایی که مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس مطرح کرد می توان به تقاضای در نظر گرفتن ردیف مستقل بودجه برای دو پروژه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس و ورزشگاه شش هزار نفری شیراز و ضرورت توجه ویژه به هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد در بودجه استانی اشاره کرد.


حیدر علی کامیاب این نکته را ذکر کرد که در صورت تامین اعتبار ۱۰ درصد از اعتبارات مرتبط با پروژه های نیمه تمام استان فارس ، ۸۰ پروژه ورزشی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.