هنرنمایی هنرمندان شاهد و ایثارگر جنوب کشور در شیراز
هنرنمایی هنرمندان شاهد و ایثارگر جنوب کشور در شیراز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر منطقه ۴کشور شامل استانهای فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد،بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان در شیراز برگزار میشود. سردار ابراهیم بیانی در جمع خبرنگاران با بزرگداشت هفته شهید ابراز داشت: دریافت آثار این نمایشگاه از خردادماه امسال فراخوان شد و قریب به […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر منطقه ۴کشور شامل استانهای فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد،بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان در شیراز برگزار میشود.

سردار ابراهیم بیانی در جمع خبرنگاران با بزرگداشت هفته شهید ابراز داشت: دریافت آثار این نمایشگاه از خردادماه امسال فراخوان شد و قریب به ١٠٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره در رشته‌های عکاسی، خوشنویسی، و نقاشی خط با موضوع آزاد ارسال شد که پس از داوری در هر بخش ٣ هنرمند جزو نفرات اول تا سوم و ٣ هنرمند دیگر نیز شایسته تقدیر شدند.
وی به تشریح برنامه های هفته شهید پرداخت و افزود:<span;>بیش از ۱۰۰ برنامه با هماهنگی و همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف به مناسبت هفته و روز شهید در استان برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد شهید استان فارس ابراز داشت: کتاب اثار شهدای هنرمند استان فارس جلد اول با عنوان شاهچراغ هنر و مستند زندگی اولین شهید مدافع حرم استان محمد مسرور رونمایی میشود.
سردار بیانی اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر، اجرای طرح ویزیت رایگان، رونمایی از کتاب شهدای هنرمند فارس، برگزاری مسابقه دل نوشته‌ای به شهدا توسط دانش آموزان، برگزاری محفل انس با قرآن در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، غرس ١۵ هزار نهال به نام شهدای فارس، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری، برگزاری شب شعر شهدا در شیراز و شهرستان‌ها و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مدیرکل و رؤسای شهرستان‌ها و برپایی میزخدمت بنیاد شهید را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
وی اضافه کرد: طراحی و چاپ پوستر شهدا و نصب بر روی دیوارنگاره، برنامه یاد یاران، دیدار کارکنان بنیاد شهید فارس با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری ٩٠٠ ثانیه با شهدا، برگزاری جشن ممتازین دانشجویی در سطح استان، نیم بها شدن بلیط سینماها، سر دادن اذان در معابر و اماکن عمومی در ظهر ٢٢ اسفند، نواختن زنگ ایثار در ٢٢ اسفند در مدارس استان و تجلیل از کارکنان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: برگزاری رژه موتوری با همکاری نیروهای مسلح همراه با حمل تصاویر شهدا و پرچم جمهوری اسلامی، تجهیز کتابخانه‌های ارتش، عطرافشانی قبور مطهر شهدا توسط دانش آموزان و دانشجویان، دیدار با خانواده شهدا، رایگان شدن مترو در روز بزرگداشت شهدا، برپایی موکب گرامیداشت یاد شهدا در ورودی دانشگاهها و مراکز علمی، محفل انس با قران در خوابگاههای دانشجویی و اعزام روایتگران ایثار  از دیگر برنامه‌ها می باشد.

انتهای پیام‌
خبرنگار: صدیقه زرین کلاه