لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیر کل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز اهدا شد
لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیر کل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز اهدا شد

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه بررسی روند  پرونده ثبت جهانی شیراز و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس با شهردار شیراز دیدار کردند.  به گزارش  پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، پویا محمودیان معاون […]

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه بررسی روند  پرونده ثبت جهانی شیراز و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس با شهردار شیراز دیدار کردند. 

به گزارش  پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، غاده هیجاوی رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، احمد الفارسی و ویدا توحدی ارزیابان این شورا، مصیب امیری مدیر کل و حیدر علی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس، حسین همتی رئیس اتحادیه تعاون صنایع دستی استان فارس با همراهی هیاتی ظهر امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ در حاشیه بررسی روند پرونده ثبت جهانی شیراز و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس با شهردار شیراز دیدار کردند.

بنا بر این گزارش در این جلسه پویا محمودیان ضمن تشکر از حمایتهای رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی و همکارانشان از جایگاه صنایع دستی ایران؛ از کاندید شدن همزمان ۴ شهر          ” شیراز، زنجان، ملایر و قاسم آباد” برای اولین بار در تاریخ شورا، برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی خبر داد.

او افزود: توجه بیش از گذشته به ظرفیت غنی صنایع دستی کشور، علاوه بر ایجاد انگیزه و حس رقابت در هنرمندان کشور،  منجر به  کسب رتبه نخست ایران در ثبت شهرها  و روستای جهانی شد.

در ادامه غاده هیجاوی اضافه کرد: صدر نشینی ایران در جهان، بیانگر تلاش هنرمندان صنایع دستی برای معرفی ایران به  عنوان یک کشور فرهنگی در دنیاست.

رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در تشریح بازدید صبحگاهی خود از کارگاه های صنایع دستی دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز، با ابراز خرسندی از شروع ماموریت خود از یک مرکز دانشگاهی، گفت: آموزش نقش مهمی در ارتقا جایگاه صنایع دستی و حفظ آن خواهد داشت و در این بازدید تلاش مسئولان برای حمایت از صنایع دستی در حوزه آکادمیک مشهود بود.

حیدر اسکندر پور شهردار شیراز نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و برشمردن داشته های ملی و جهانی در حوزه های فرهنگی- ادبی- تاریخی- فلسفی و هنری، این شهر را پایتخت فرهنگی ایران نامید که شایسته کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی شدن  است.

شهردار شیراز از راه اندازی بازارچه هنر شیراز در یک گذر گردشگری بافت تاریخی- فرهنگی این شهر خبر داد و تصریح کرد: این بازارچه نمونه کوچکی از بازار وکیل شیراز است و به زودی توسط مسئولین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با هدف ایجاد فرصت عرضه و فروش مستقیم تولیدات هنرمندان صنایع دستی  و توسعه اقتصاد این حوزه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

 گفتنی است در پایان این جلسه،  لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیر کل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز اهدا شد.