برای ارتقاء جامعه، می‌توان در هر بخشی شرکت دانش بنیان ایجاد کرد
برای ارتقاء جامعه، می‌توان در هر بخشی شرکت دانش بنیان ایجاد کرد

  دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با روسا و اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس سراسر استان، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا؛ به خصوص شهدای دانش آموز، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان آنقدر وسیع است که تقریبا تمام جامعه را فرا می‌گیرد؛ بنابراین هر کاری در آموزش و پرورش […]

 

برای ارتقاء جامعه، می‌توان در هر بخشی شرکت دانش بنیان ایجاد کرد

به گزارش پگاه خبر ، دکتر ایمانیه گفت: همانطور که در استانداری یک روز برای اموراقتصادی تخصیص دادیم؛ یک روز هم به فرهنگ، آموزش و امور تربیتی تخصیص خواهیم داد و امور مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی بررسی خواهیم کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با روسا و اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس سراسر استان، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا؛ به خصوص شهدای دانش آموز، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان آنقدر وسیع است که تقریبا تمام جامعه را فرا می‌گیرد؛ بنابراین هر کاری در آموزش و پرورش انجام شود، تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاندار فارس با اشاره به تلاش های آموزش و پرورش در دوران کرونا و فرآیند سخت بازگشت به آموزش‌های حضوری، گفت: فعالیت چشمگیر فرهنگیان در زمان کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط و آنلاین قابل تقدیر و تحسین است.

دکتر ایمانیه، افزود: از برکات سختی‌های دو سه ماه اخیر، این بود که مسئولین بیش از پیش متوجه اهمیت فعالیت‌های فرهنگی شدند؛ بنابراین چنان که در بحث عمرانی، استان ما تلاش می‌کند در سطح کشور پیشرو باشد، در حوزه فرهنگی نیز می تواند در طراز کشوری فعالیت کند.

وی ادامه داد: همانطور که در استانداری یک روز برای امور اقتصادی تخصیص دادیم؛ یک روز هم به فرهنگ و امور تربیتی و آموزش تخصیص خواهیم داد و امور مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی و … را بررسی خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار داشت: اگر بخواهیم استان را از مشکلات سخت افزاری نجات دهیم، باید همه ما در نهضت مولد سازی تلاش کنیم؛ بنابراین در آمد ناشی از فروش املاک در خود محل هزینه می‌شود. ضروری است آموزش و پرورش املاک مازاد را به فروش برساند و مشکل کمبود فضا‌های آموزشی و تجهیز مدارس و فضاهای ورزشی و آزمایشگاهی را حل کند و مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، محلی است برای انسان سازی و تربیت نیروی مورد نیاز، بنابراین نیازمند رسیدگی به مشکلات این دانشگاه هستیم. ساختمان جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان ساخته خواهد شد، تا دانشجو معلمان در محلی شایسته، تحصیل کنند.

دکتر ایمانیه افزود: در هر بخشی از جمله مباحث انسانی می‌توان شرکت‌های دانش بنیاد ایجاد کرد، تا این شرکت‌ها بتوانند ارتقای جامعه را موجب شوند.

وی عنوان کرد: از تلاش‌های آموزش و پرورش در توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تقدیر می‌کنم؛ تلاش این نهاد باعث شده تا فارس به عنوان استان برتر در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور معرفی شود.

استاندار فارس از برگزاری اردو‌های پیشرفت، استقبال و خاطرنشان کرد: از برگزاری اردو‌ها حمایت می‌کنیم؛ اردو‌های راهیان نور نیز بسیار لازم است که انجام شود؛ چهار اردو‌های جهادی، زیارتی، پیشرفت و راهیان نور باید توسعه یابد و استانداری نیز همکاری می‌کند.

دکتر ایمانیه تصریح کرد: در راستای تسهیل در زیارت، زائرسرایی در مشهد برای فارسی ها در حال ساخت داریم. وی در ادامه بر بهره مندی از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی تاکید کرد و ادامه داد: هر چه امکان دارد در برپایی نماز تلاش کنید؛ نماز زندگی را بیمه می‌کند، اگر می‌خواهید عاقبت به خیری فرزندانتان را داشته باشید به نماز اهمیت دهید.

انتهای پیام / ناصر اشرف