عرضه نان کامل در ۱۶ نانوایی شیراز
عرضه نان کامل در ۱۶ نانوایی شیراز

به گزارش پگاه خبر ، دکتر محمد هادی ایمانیه در حاشیه شورای آرد و نان استان گفت: ۱۶ نانوایی در شیراز، آرد کامل با سبوس ۹۶ درصد و دیگر افزودنی های سالم به شهروندان عرضه می‌کنند. استاندار فارس با بیان اینکه، آرد کامل در پیشگیری از ۱۱ نوع سرطان، دیابت خصوصا نوع دو ، سکته […]

دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: نان کامل در درجه حرارت کمتر، اما با زمان پخت بیشتری طبخ می‌شود و نقش مهمی در سلامتی انسان دارد و مانع چاقی، چربی کبد، افزایش فشارخون وابتلا به دیابت و انواع سرطان ها می‌شود.

به گزارش پگاه خبر ، دکتر محمد هادی ایمانیه در حاشیه شورای آرد و نان استان گفت: ۱۶ نانوایی در شیراز، آرد کامل با سبوس ۹۶ درصد و دیگر افزودنی های سالم به شهروندان عرضه می‌کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه، آرد کامل در پیشگیری از ۱۱ نوع سرطان، دیابت خصوصا نوع دو ، سکته های قلبی و مغزی و مرگ و میرهای ناشی از نارسایی کلیوی موثر است، تاکید کرد: چنانچه مردم از عرضه نان کامل استقبال کنند تعداد این نانوایی ها را افزایش خواهیم داد.
دکتر ایمانیه کاهش بیماری و افزایش قدرت بدنی را دو نکته قابل توجه در مورد استفاده از آرد کامل عنوان کرد و افزود: نان کامل در درجه حرارت کمتر، اما زمان پخت بیشتر طبخ می‌شود و نقش مهمی در سلامتی انسان دارد و مانع چاقی، چربی کبد، افزایش فشارخون وابتلا به دیابت می‌شود.
وی، پخت و توزیع نان برای استفاده بیماران سلیاکی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه یاد کرد و افزود: ۸۰۰ بیمار سلیاکی در فارس شناسایی شده است که می بایست نان حاصله از آرد برنج وذرت مصرف کنند. در حال حاضر تنها یک نانوایی در شهر صدرا برای این بیماران نان مخصوص پخت و توزیع می کند که قرار است این نان در سطح استان نیز توزیع شود .
تخصیص سهمیه آرد به دانشگاه ها ،پادگان ها، عشایر و روستاییان از دیگر موارد مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بود. انتهای پیام / ناصر اشرف