بزرگداشت هفته بسیج در فارس
بزرگداشت هفته بسیج در فارس

سردار حسن عبدالله زاده، امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف تشریح اهم فعالیت های سپاه و بسیج در هفته «بسیج» در محل سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: برنامه های هفته «بسیج» در فارس امسال با شعار محوری «بسیج خدمتگذار ملت ایران» برگزار می شود که از ۲۶ […]

سردار حسن عبدالله زاده، امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف تشریح اهم فعالیت های سپاه و بسیج در هفته «بسیج» در محل سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: برنامه های هفته «بسیج» در فارس امسال با شعار محوری «بسیج خدمتگذار ملت ایران» برگزار می شود که از ۲۶ آبان آغاز می شوند و تا ۷ آذر ادامه خواهند یافت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار برنامه مردمی، ابتکاری و …. شامل پایگاه های مقاومت، رده های قشری و … در شهرستان های فارس به مناسبت هفته «بسیج» در استان فارس اجرا می شود و در این برنامه ها پایگاه های مقاومت بر رویکرد پایگاه محوری و مسجد محوری تاکید دارند.

وی اضافه کرد: ۴۳ ناحیه مقاومت و ۲۰ عنوان رده قشری و تعدادی از معاونت های استان این برنامه ها را دنبال می کنند و طرح «شهید هاشمی» را هم با محور روشنگری و جهاد تبیین در این هفته برگزار می کنیم.

سردار عبدالله زاده با اشاره به برنامه هایی که برای این هفته در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: در بحث نقش آفرینی بسیج در فضای سایبری در این هفته تاکید داریم و جشن آبرسانی به یکصد روستای فارس را در این هفته خواهیم داشت.

وی با اشاره به تداوم رویداد بهره برداری از ۵۱۰۰ اشتغال اجتماع محور در استان افزود: نصب  نیروگاه خورشیدی، فعالیت جهادگران «فاطمی» در عرصه های دامپزشکی، عمران، درمان، اقتصاد و اشتغال، سبک زندگی، علمی پزشکی و …، برپایی نمایشگاه «شکوه هجرت»، اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق دادن»،تهیه و توزیع جهیزیه، بازدید از مراکز علمی آموزشی، تجمع بسیجیان و همایش اقتدار بسیج، تقدیر از بسیجیان موفق کارآفرین، دختران نمونه تراز انقلاب و فعالان طرح «ایران جوان بمان»، اجرای پویش «علم بر زمین نمی ماند» و « من و رفیق شهیدم»، مراسم یادبود شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، بزرگداشت دومین سالگرد شهید استوار محمود آبادی، برپایی بیمارستان صحرایی «حضرت زینب (س)» و … بخشی از این برنامه هاست که به مناسبت هفته «بسیج» در سراسر استان برگزار می شود.

سردار عبدالله زاده ادامه داد: ۱۴  هزار جهادگر در قالب یک هزار و ۵۴۵ گروه جهادی در سراسر استان فارس داریم و یک هزار و ۷۵۱ صندوق قرض الحسنه مردم پایه هم در سراسر استان وجود دارد که یک هزار و ۴۳۳ فرصت شغلی از محل این صندوق ها ایجاد شده است.

وی از راه اندازی کارناوال موتور سواری، دوچرخه و ماشین سواری در سطح شهرهای استان هم خبر داد و گفت: تجلیل از بسیجیان نخبه و نمونه، برگزاری کارگاه تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و پویش نذر خون، نشست های گفتمان «مکتب شهید سلیمانی»، اعزام شبکه روشنگران جوان به دانشگاه ها، مدارس و مساجد، نشست زیست عفیفانه، سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و عطرافشانی قبور شهدا، بزرگداشت شهدای محلات، اجرای «گشت رضویون» با هدف تامین امنیت محلات و … از برنامه های دیگر هفته «بسیج» در استان است.

سردار عبدالله زاده با تاکید بر تعبیر امام خمینی (ره) از بسیج گفت: امام راحل، فرموده اند که «افتخارم این است بسیجی هستم» و نگاه به بسیج این است که آحاد ملت ایران بسیجی هستند و با تفکر بسیجی در عرصه ای مانند راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پر شور می یابند.

وی تصریح کرد: بسیج تبیین گر اهل بیت (ع) است و برای اعتلای بسیج آرمان های خود را با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید دنبال کنیم زیرا اعتلای بسیج از تاکیدات ایشان است.