نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیر کل صداسیمای استان فارس برگزار شد
نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیر کل صداسیمای استان فارس برگزار شد

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیر کل صداسیمای استان فارس برگزار شد به گزارش پگاه خبر در این نشست رسانه ای که با حضور تعدادی از مدیران روزنامه ها ،پایگاه های خبری تحلیلی ،خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه های فارس برگزار شد شرکت کنندگان ،دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند . چکیده دیدگاهها و […]

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیر کل صداسیمای استان فارس برگزار شد

به گزارش پگاه خبر در این نشست رسانه ای که با حضور تعدادی از مدیران روزنامه ها ،پایگاه های خبری تحلیلی ،خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه های فارس برگزار شد شرکت کنندگان ،دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند .
چکیده دیدگاهها و پیشنهادات شرکت کنندگان به شرح زیر مطرح شد:
ضرورت تعامل صداسیما با رسانه ها،کادرسازی و نوسازی تجهیزات صداسیما ،خودداری از مجیز گویی مدیران دولتی ،توجه به چند صدایی در فضای صدا و سیما ،توجه به جوانان و انعکاس مشکلات مردم بدون سانسور ،تولید و پخش برنامه های فاخر در حوزه گردشگری ،توجه به ظرفیت‌های منابع انسانی و صاحب نظران با همه سلائق و دیدگاهها در استان فارس،توجه به موضوع عشایر و مشکلات آنها ،پیگیری انتشار خبرهای استان در سطوح ملی ،ساخت سریال احمدابن موسی ، را مورد نقد و بررسی قرار دادند .
در ادامه دکتر پهلوانیان مدیر کل صداسیمای فارس گفت : رسانه ها به نسبت مختصات خود اثر گذار هستند و البته ابررسانه فضای مجازی همه رسانه های دیداری و شنیداری را تحت تاثیر قرار داده است .
وی افزود: رقابت رسانه ای اگر به رفاقت رسانه ای تبدیل شود می تواند در جهت نیل به اهداف رسانه و خدمت به مردم موثر باشد.
وی تاکید کرد: صداسیما با همه مشکلات موجود تلاش خواهد کرد در چهار محور اصلی در چشم انداز سه ساله در راستای هویت محوری و عدالت گستری با توجه به سابقه تمدنی و پتانسیل های استان پهناور فارس در دستور کار قرار دهد .

این استاد دانشگاه به ضرورت بازتاب ملی و جهانی رویدادهای فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت :صدا سیما تریبون نظام است و تریبون یک دستگاه نیست و صدای مردم است و به این سمت خواهیم رفت که منعکس کننده مشکلات و مطالبات مردم باشیم .طبیعتاً علیرغم تعدد سلائق در رسانه ها و دیدگاهها باید برای خدمت به مردم یکپارچه باشیم و تعامل کنیم که برای تحقق این امر برنامه های متعددی نیاز است .

وی در بیان ضرورت نقد در رسانه گفت :سه اصل مهم در نقادی اینکه نقد باید منصفانه محترمانه و مشفقانه باشد و باید مورد توجه قرار گیرد و موضوع مطالبه گری و پرسش گری از مدیران از جمله نکاتی است که در دستور کار است .
هادی رضایی رییس سازمان بسیج رسانه فارس در این جلسه گفت: باید تعارفها را کنار گذاشت وسکوت رسانه ای در تعارف با مسئولین را کنار گذاشته با مردم همگام و همراهی کرد تا مشکلات مردم منعکس گردد .

وی افزود یکی از دلایل انقطاع بین نسلی بدلیل دورشدن گوش نسل جدید از رسانه ملی است .
وی اظهار امیدواری کرد که :صداسیمای فارس به بلوغی برسد که از قاب تلویزیون مردم خودشان را ببینند . دست آوردهای نظام را باید گفت و اما به یمن فرصت فضای مجازی ضعفها از چشم مردم پنهان نمی ماند و اگر کسی بنام خدمت خیانت کند عمل وی پنهان نمی ماند .
وی در موضوع فضای مجازی افزود : فضای مجازی نیازمند مدیریت است و اگر مدیریت شده بود نیاز به محدودیت نداشت . رسانه های مستقل و آزاد را باید حمایت کرد تا فضای رقابتی ایجاد شود تا مشکلات از زبان رسانه های معاند شنیده نشود .