اعتراف آمریکا به تلاش مشترک با اروپا برای جلوگیری از پایان یافتن ناآرامى‌ها در ایران
اعتراف آمریکا به تلاش مشترک با اروپا برای جلوگیری از پایان یافتن ناآرامى‌ها در ایران

اظهارات ند پرایس در حالی مطرح می شود که واشینگتن هرگونه دخالت در امور داخلی ایران و دست داشتن در برنامه ریزی و هدایت اغتشاشات در ایران را رد نموده و آن را ترفند جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب اعتراضات عنوان کرده است!    در حالی که تجمعات اعتراضی و اغتشاشات هفته‌های گذشته در ایران […]

اظهارات ند پرایس در حالی مطرح می شود که واشینگتن هرگونه دخالت در امور داخلی ایران و دست داشتن در برنامه ریزی و هدایت اغتشاشات در ایران را رد نموده و آن را ترفند جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب اعتراضات عنوان کرده است!

 

 در حالی که تجمعات اعتراضی و اغتشاشات هفته‌های گذشته در ایران تقریباً به پایان رسیده و به جز برخی تجمعات  ۱۰،۱۵ نفره در چند شهر، هیچگونه نشانه‌ای از وجود ناآرامی در کشور وجود ندارد. «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای حمایت از ناآرامی‌ها در ایران خبر داده است.

او یکى از نقاط قوت اعتراض‌های اخیر در ایران را «مردمی و از جهاتی بی‌رهبر بودن» آن ذکر کرده است و اظهار کرده: آمریکا برای حمایت از مردم ایران در تلاش است و به آنها برای انعکاس صدایشان در جهان کمک می‌کند.

پرایس همچنین به تماس «راب مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و «وندی شرمن»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه آمریکا با کشورهای اروپایی اشاره کرده و گفته است: آنها در تلاش هستند تا راه‌های حمایت از معترضان در ایران را بررسى کنند.

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امورخارجه کشورمان درواکنش به رفتار مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران ضمن گفتگو با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشورها به شدت انتقاد کرد و گفت: برخلاف منشور ملل متحد، تعداد معدودی از دولت‌های غربی با سوءاستفاده از مطالبات مسالمت آمیز در ایران، اقدام به تشویق خشونت و آموزش ساخت سلاح و کوکتل مولتوف در فضای مجازی و رسانه‌ای کردند، که در نتیجه سبب کشتار پلیس و ناامنی در ایران شدند، تا جایی که زمینه را برای اقدام تروریستی داعش مهیا ساختند.

اظهارات ند پرایس در حالی مطرح می شود که واشینگتن هرگونه دخالت در امور داخلی ایران و دست داشتن در برنامه‌ریزی و هدایت اغتشاشات در ایران را رد کرده و آن را ترفند جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب اعتراضات عنوان کرده است!