معماران طرح برای المان شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) ارسال کنند
معماران طرح برای المان شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) ارسال کنند

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا صحرائیان، با اشاره به اینکه حادثه تروریستی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به وقوع پیوست دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد و باعث اندوه بسیاری از انسان‌ها شد و شیراز را داغدار کرد، اظهار داشت: از هنرمندان، معماران و طراحان علاقه‌مند دعوت می‌شود تا طرح‌های خود را برای […]

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا صحرائیان، با اشاره به اینکه حادثه تروریستی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به وقوع پیوست دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد و باعث اندوه بسیاری از انسان‌ها شد و شیراز را داغدار کرد، اظهار داشت: از هنرمندان، معماران و طراحان علاقه‌مند دعوت می‌شود تا طرح‌های خود را برای ساخت المان شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهادمان این است که این فراخوان به صورت ملی همانند طراحی المان و دیواره ورودی حرم شاهچراغ (ع) برگزار و از نقطه نظرات همه در سراسر کشور استفاده شود، افزود: پس از ارزیابی طرح‌ها توسط هیئت داوران، از برترین طرح انتخابی تجلیل و طرح موردنظر یادمان شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) با کمک شهرداری شیراز  و بنیاد شهید در حیاط  حرم در کنار سقاخانه اجرا می‌شود.

معاون اجرایی و توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس شیراز، خیابان ۹ دی، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ارسال کنند که جزئیات بیشتر فراخوان متعاقبا اعلام خواهد شد.

غروب روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنابر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است.

بنابر آخرین اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان هفت نفر از مجروحان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بستری هستند که از این تعداد، ۶ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ(ع) از سوی گروه تروریستی داعش، گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.

پیش از این وزارت اطلاعات ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در دومین اطلاعیه خود پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری وابسته به گروه داعش دستگیر شده‌اند، اعلام کرد: تروریست‌های مذکور، در استان‌های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرز‌های شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

معماران