تالاسمی از پوشش بیمه سلامت خارج نشده است
تالاسمی از پوشش بیمه سلامت خارج نشده است

به گزارش پگاه خبر؛مهرداد الهامی گفت: بسته حمایتی بیماران مبتلا به تالاسمی برابر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل سرفصل‌های ویزیت پزشک، مشاوره‌های روانشناسی و تغذیه، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، خدمات پرتو پزشکی، تصویر برداری و آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی در حال حاضر در سامانه نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت پیاده سازی شده و […]

به گزارش پگاه خبر؛مهرداد الهامی گفت: بسته حمایتی بیماران مبتلا به تالاسمی برابر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل سرفصل‌های ویزیت پزشک، مشاوره‌های روانشناسی و تغذیه، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، خدمات پرتو پزشکی، تصویر برداری و آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی در حال حاضر در سامانه نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت پیاده سازی شده و بیمه شدگان مشمول در قالب نسخه الکترونیک علاوه بر سهم بیمه پایه از پوشش صندوق برخوردارند.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بسته تالاسمی از بسته‌هایی است که در اولین مرحله اجرای صندوق صعب العلاج و از آبانماه سال جاری عملیاتی شده است. در سال جاری هیچکدام از خدمات تشخیصی درمانی تحت پوشش بیمه شدگان مبتلا به تالاسمی در بخش سرپایی و بستری از پوشش خارج نشده و کلیه تعهدات بیمه پایه کمافی السابق برقرار می‌باشد.

وی تاکید کرد: هزینه پمپ دفروکسامین (دسفرال) برابر ضوابط و بر اساس فاکتورهای معتبر، به صورت ۱۰۰ در صد مبلغ رسمی تعیین شده قابل پرداخت می‌باشد، ضمن اینکه بر اساس بند (ج) ماده ۷۴ قانون پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به حمایت از داروهای تولید داخل بر اساس نوع ژنریک می‌باشند. بر همین اساس همه انواع تولید داخل داروهای تخصصی بسته خدمتی بیماران تالاسمی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه می‌باشد.

الهامی اظهار داشت: سازمان‌های بیمه گر در بحث کیفیت داروهای تولید داخل و مدیریت حجم تولید مداخله‌ای نداشته و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص در حیطه اختیارات و وظایف سازمان‌های ذی ربط می‌باشد. همچنین تدوین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی برابر روال مصرح در قانون انجام شده و تمامی تعرفه‌ها و ضوابط اجرایی آن که از سوی هیأت محترم وزیران ابلاغ می‌گردد ملاک عمل این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

تالاسمی