جامعه دانش آموزی مورد هدف دشمنان کشوراست
جامعه دانش آموزی مورد هدف دشمنان کشوراست

به گزارش پگاه خبر؛محمد خلیل عسکری در جلسه شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در شرایط کرونایی دانش آموزان ۲۶ ماه دور از مدرسه بودند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی بودند. او گفت: در حوادث اخیر، دشمنان کشور، جامعه دانش آموزی را مورد هدف قرار داده و لذا تلاش کردند از حضور دانش آموزان […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد خلیل عسکری در جلسه شورای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در شرایط کرونایی دانش آموزان ۲۶ ماه دور از مدرسه بودند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی بودند.

او گفت: در حوادث اخیر، دشمنان کشور، جامعه دانش آموزی را مورد هدف قرار داده و لذا تلاش کردند از حضور دانش آموزان در مدرسه جلوگیری کنند.

عسکری با اشاره به شکست دشمن در توطئه اخیر گفت: امروز ما در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی و ادراکی دشمن هستیم و دشمن با تمام قدرت سعی دارند به آموزش و پرورش ضربه بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اغلب اتفاقات در فضای مجازی رخ می‌دهد لذا ضروری است فضای مجازی بیش از پیش مدیریت شود.

او گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مدیریت فضای مجازی امری ضروری و حیاتی است که همه بخش‌ها باید برای آن برنامه ریزی کنند.

عسکری بر همکاری و حمایت‌های خوب اغلب مسئولین و دستگاه‌های استانی اشاره و گفت: دشمن بسیار تلاش کرد مدارس شیراز را تعطیل، اما با مدیریت خوب و همکاری نزدیک مسئولین، این توطئه نقش بر آب شد.

او با اشاره به نقش الگویی شهدای دانش آموزان اخیر، گفت: همه بخش‌های آموزش و پرورش با حضور در مساجد و بین مردم به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این برنامه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن، توصیه فرموده اند.

علیرضا شادباش گفت: دولت سیزدهم با رویکرد ارتقای سلامت اجتماعی جامعه، بودجه کافی به بخش پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده است.

در این جلسه مطرح شد که در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان یا همان نماد در سطح استان، ۴۰۰ مدرسه به عنوان جامعه هدف تعیین شده است و شاخص‌ها نیز به مدارس اعلام شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

جامعه دانش آموزی