تفرجگاه های مارگون وتنگ براق باهدف ساماندهی دراختیارمیراث فرهنگی قرارمی گیرد
تفرجگاه های مارگون وتنگ براق باهدف ساماندهی دراختیارمیراث فرهنگی قرارمی گیرد

به گزارش پگاه خبر؛معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه رفع مشکلات تفرجگاه های مهم و پر رفت و آمد تنگ براق و آبشار مارگون نیازمند مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، عنوان کرد: در جلسه ای با سازمان ها و دستگاه های مربوطه مصوب شد مدیریت این […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه رفع مشکلات تفرجگاه های مهم و پر رفت و آمد تنگ براق و آبشار مارگون نیازمند مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، عنوان کرد: در جلسه ای با سازمان ها و دستگاه های مربوطه مصوب شد مدیریت این تفرجگاه ها همچون گذشته به سازمان گردشگری واگذار شود.

محمد فرخ زاده در جلسه ای که با حضور مدیران آب منطقه ای، میراث فرهنگی، فرمانداران شهرستان های اقلید، سپیدان و مرودشت، نماینده محیط زیست و سایر سازمان های مرتبط با این موضوع برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس توافقی که پس از بررسی و تبادل نظر با کارشناسان حوزه های مختلف در این جلسه به دست آمد مقرر گردید عرصه تفرجگاه های آبشار مارگون و تنگ براق با حفظ مسائل زیست محیطی در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار بگیرد و این سازمان با هماهنگی محیط زیست به اجرای طرح های سرمایه گذاری و ساماندهی اصولی این مکان ها بپردازد.

به گفته فرخ‌زاده بر اساس مصوبات این جلسه سازمان میراث فرهنگی موظف شد طرح مطالعاتی و طرح جامع آبشار مارگون را با هدف تشریح خدمات و چارچوب فعالیت های گردشگری تهیه کند.

معاون استاندار فارس از سایر دستگاه های مرتبط خواست درخصوص ساماندهی طرح آبشار مارگون و تامین اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ها همکاری لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آب منطقه ای، اداره کل محیط زیست در این زمینه الزامی است.

فرخ‌زاده با توجه به اهمیت ویژه منطقه گردشگری تنگ براق نیز بر لزوم جمع آوری تاسیساتی که به صورت غیر مجاز در بستر رودخانه ایجاد شده تاکید کرد.

قائم مقام استاندار فارس در شورای عالی گردشگری تهیه طرح گردشگری این تفرجگاه ها در کوتاهترین زمان ممکن را به عنوان مصوبه این جلسه ضروری دانست.

وی همچنین رفع مشکلات تفرجگاه های استان را نیارمند راه اندازی دفاتر تسهیلگری روستایی دانست و نوید داد با آغاز فعالیت این دفاتر بسیاری از هماهنگی ها و اقدامات در راستای ساماندهی مناطق تفریحی با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تفرجگاه