یوم‌الله ۱۳ آبان روز تعیین مرز بین حق و باطل
یوم‌الله ۱۳ آبان روز تعیین مرز بین حق و باطل

روز ۱۳ آبان تاکنون به ۳ مناسبت‌ در تاریخ ثبت شده‌ و ماندگار شده بود. اولین رویداد و علت آن این بود که در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در دومین رویداد، روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان […]

روز ۱۳ آبان تاکنون به ۳ مناسبت‌ در تاریخ ثبت شده‌ و ماندگار شده بود.
اولین رویداد و علت آن این بود که در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

در دومین رویداد، روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

در سومین رویداد که نقطه‌ عطف تاریخ شد، روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه‌ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

اما اکنون و پس از ۴۳ سال از روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شهادت ۳ دانش‌آموز توسط عوامل و دست‌های پنهان دولت تروریست همان آمریکا و شیطان بزرگ، در این ایام به شهادت رسیدند تا خوی وحشی‌گری و تجاوزگری این کشور قاصب برای همگان آشکارتر از گذشته شود.

روز ۱۳ آبان امسال برگ زرین دیگری بر تارک افتخارات جهانی مردمی وقت‌شناس، قدرشناس، با بصیرت و متحد بود که به جهات مختلفی بسیار متمایز از سال‌های گذشته بود.
اصلی‌ترین وجه تمایز آن، قدرت‌نمایی دانش آموزان دهه هشتاد و نودی، بعنوان نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب، در حضور حماسی آنها در راهپیمایی روز استکبارستیزی و روز دانش‌آموز بود که صحنه‌های بی‌نظیری را رقم زدند.

امروز شعار مرگ بر آمریکا، ندای پیش‌فرض تمام ایران بود که با صدای بلند و رسا از عمق دلها برخواست و قاب تمامی دوربین‌های عالم را پُر کرد تا احمق‌ترین فرد این کره‌ خاکی نیز، در قامت رئیس جمهور کشور و دولت تروریست آمریکا هم ببیند و دیگر دهانش را بیش از اندازه باز نکند و به ایران کهن و مردم با اصالت آن توهین کند!!

دیگر رکن تمایز این گرامیداشت ۱۳ آبان با دیگر سال‌ها، مظلومیت و تنهایی آرتین عزیز است که پدر، مادر و برادر خود را در جنایت تروریستی حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم(ع) از دست داد و خود نیز از ناحیه دست چپ مورد سوء قصد و اصابت گلوله قرار گرفت.

وجه تمایز دیگر آن، مصادف شدن هفتمین روز شهادت ۳ دانش آموز دههٔ هشتاد و نَودی حادثه تروریستی حرم شاهِ‌چراغ، با این یوم‌الله حماسی بود که درخت ۴۴ ساله استکبار ستیزی نوجوانان و دانش‌آموزان بار دیگر با خون پاک ۳ شهید دانش‌آموز، آنهم در صحن مطهر سومین حرم اهل‌بیت (علیهم السلام) در ایران اسلامی، آبیاری شد و جانی تازه به خود گرفت.

مردم همیشه در صحنه، ولایت‌مدار، وفادار و میهن‌دوست ایران اسلامی این‌بار هم با صلابت و اتحاد وصف نشدنی به همه اهل عالم ثابت کردند که گرچه از برخی عملکردها راضی نیستند، اما هیچگاه پشت حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران را که با خون شهدایشان به ثمر نشسته است، خالی نخواهند کرد و خود، از پس مشکلاتشان بر خواهند آمد.

حجت‌اله بهمنی;فعال اجتماعی و دبیرکل تشکل مردمی، جهادی و مطالبه‌گری نجات
انتهای پیام/

یوم‌الله ۱۳