بانوان محور جامعه و با جِدّیت پیگیر مسائل ورزشی بانوان هستیم
بانوان محور جامعه و با جِدّیت پیگیر مسائل ورزشی بانوان هستیم

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه،استاندار فارس،در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان بر لزوم برنامه ریزی جدی برای توسعه ورزش در استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند. محمدهادی ایمانیه در دومین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه،استاندار فارس،در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان بر لزوم برنامه ریزی جدی برای توسعه ورزش در استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

محمدهادی ایمانیه در دومین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از حضور باشکوه و حماسه آفرین مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدا قدردانی کرد.

استاندار فارس، برآیند و نتیجه جلسات و تامین امکانات در حوزه ورزش را، افزایش تعداد ورزشکاران استان عنوان کرد و گفت: علی رغم تاکیدات فراوان مبنی بر استفاده از ظرفیت، توانایی و انگیزه خیرین استان، متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت ایشان استفاده نشده است.

ایمانیه با اشاره به عدم تکمیل پروژه‌های ملی ورزشگاه پارس و سالن ۶۰۰۰ نفری شهید سلیمانی، از مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گلایه کرد و گفت: با وجود دستورات مکرر شخص محترم وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل این شرکت توان و اراده کافی برای اتمام پروژه‌های ورزشی ندارد.
او گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان، لیست پروژه‌های تکمیل نشده را همراه با ارائه‌ی راه‌های اتمام آن‌ها تهیه و گزارش کند.

نماینده عالی دولت در فارس، بر لزوم تدوین آیین نامه حمایت از مدال آوران استان در تمامی حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: مدیرکل امور شهری استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان استان، بخشنامه‌ای مشترک تهیه و به شهرداران ابلاغ نمایند؛ تا میزان فعالیت شهرداری‌ها توسط سازمان ورزش استان رصد و شهردارانِ فعال در این حوزه به عنوان الگو معرفی شوند.

او، استفاده دوطرفه از امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها را منجر به جهش ورزش استان دانست و گفت: هر هفته با میزبانی یکی از دستگاه‌های استان، برنامه ورزش همگانی در شیراز اجرا می‌شود؛ لذا اطلاع رسانی خوب، لازمه انجام درست این کار است.

ایمانیه با اشاره بر اینکه همه‌ی سازمان‌های استان مکلف هستند، حداقل یک تیم ورزشی برای کارکنان خود تشکیل داده و از آنان حمایت کنند، گفت: بانوان محور جامعه هستند و با جِدّیت پیگیر مسائل ورزشی بانوان هستیم. تعدادی از باغات و پارک‌های استان برای ورزش بانوان آماده می‌شود.

او گفت: با همکاری بسیارخوب سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری شیراز، امکانی برای ورزش بانوان ایجاد شده، اما متاسفانه در امر اطلاع رسانی، خوب عمل نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این جلسه گفت: سرعت بهره برداری از طرح‌های ورزشی در استان افزایش یافته است به گونه‌ای که هر ماه ۱۰ طرح ورزشی در فارس به بهره برداری می‌رسد.

صفرپور با بیان این که در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ طرح ورزشی با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در استان به بهره برداری رسیده است افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۲۰ هزار متر مربع به فضا‌های ورزشی فارس افزوده شده است.

او گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کم برخوردار و روستایی، در دستور کار ورزش و جوانان فارس قرار است و امیدواریم به زودی روستای بدون فضای ورزشی استاندارد در استان نداشته باشیم.
در انتهای این جلسه از پوستر مدال آوران جهانی استان فارس رونمایی شد.

انتهای پیام/ناصر اشرف

بانوان محور