شورای شهر شیراز در مسیر تغییر
شورای شهر شیراز در مسیر تغییر

گفتاری در باب شروع به کار شهردار جدید شیراز ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در دومین سال از عمر خود با کنار گذاشتن شهردار منتخب سابق و هم پیمان در لیست موسوم به شانا نشان داد که مسیری نو در جهت خدمت به مردم را انتخاب کرده است . فارغ از آنکه با اذعان […]

گفتاری در باب شروع به کار شهردار جدید شیراز

ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در دومین سال از عمر خود با کنار گذاشتن شهردار منتخب سابق و هم پیمان در لیست موسوم به شانا نشان داد که مسیری نو در جهت خدمت به مردم را انتخاب کرده است .

فارغ از آنکه با اذعان شوراییان ،مهندس اصنافی شهردار منتخب شورای ششم تا چه میزان در عملکردهای ضعیف نقش داشته است یا خیر ، شورا در اولین گام از مسیر تغییر ، نشان داد بدون تأثیر پذیرفتن از پدرخواندگان قیم مآب ، گزینه ای را از بین خود و علیرغم میل لیست نویسان انتخاب کرد .
شورای شهر با انتخاب دکتر محمد حسن اسدی با ۸رای از مجموع ۱۳رای نشان داد که اکثریت شورای ششم ،مصمم به باز تعریف انتصابات و پذیرش ضعف های موجود برای نیل به اهداف برنامه های آتی شورا و شهرداری هستند .

آنچه مسلم است شورای شهر با اثبات خود در استقلال رای گام مهمی را برداشته و اکنون کلیه اعضا باید با درک ضرورت تغییر، ضمن حمایت و همراهی با شهردار جدید از هیچ تلاشی برای تقویت مجموعه شهرداری فروگذار نکنند .دخالت‌های ناصواب در انتصابات ، محدود کردن اختیارات شهردار و انتظارات خارج از محدوده وظایف شورا نه تنها به موفقیت مدیریت شهری کمک نخواهد کرد بلکه این استمرار این شیوه بازگشت به همان مسیری خواهد بود که شورا را در معرض انتقادات جدی قرار داد .
وحدت رویه در عین برخورداری از سلائق و دیدگاهها و توجه به منافع شهر و مردم و دوری از رفتارهای سیاست زده الزامات جدی در شورای ششم است .
در اینسو دکتر اسدی شهردار منتخب که برخوردار از تجارب فروان در حوزه مدیریت شهری است با تکیه بر تجارب خود می تواند ضمن اتخاذ روش‌هایی برای تعامل گسترده و یکپارچه با اعضای شورا برای جلوگیری از افتراق و اختلاف نظر ،تمرکز خود را به جلب و جذب بودجه و ساماندهی کارکنان شهرداری و استفاده حداکثری از توانمندی‌های نیروهای موجود در شهرداری نماید .

بدون شک دکتر اسدی در مقایسه با گزینه پیشنهادی شانا (دکتر اردکانی)که در معرفی خود بارها از واژگان مبسوط الید استفاده کرد ،باید به معنای واقعی کلمه ،اختیارات کامل یک شهردار مقتدر را داشته باشد و با آگاهی کامل از رخدادهای گذشته در جبران عقب ماندگی ها و پیشرفت سریع پروژه های بر زمین مانده عمل نماید . شهرداری جایی برای سیاست بازی نیست و کلان شهر شیراز با جمعی محدود، اداره نخواهد شد و در همین راستا شهردار باید ضمن توجه به دیدگاههای فنی و تخصصی کارشناسان و تقویت شهرداران مناطق و روسای سازمانها توانمندی خودرا در مدیریت کلان و بطور ویژه درآمدهای پایدار در شهرداری معطوف نماید .

ابراهیم عباسی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پگاه خبر، خبرنگار و فعال اجتماعی

انتهای پیام/

شورای شهر