روستای هدف گردشگری لایزنگان داراب و قابلیت های توسعه گردشگری روستایی
روستای هدف گردشگری لایزنگان داراب و قابلیت های توسعه گردشگری روستایی

مهندس پهلوانیان کارشناس مسئول دفتر فنی بنیاد مسکن کشور ، مهندس آزما کارشناس گردشگری بنیاد مسکن فارس ، مهندس عباس  کشاورز بخشدار ستاق ،مهندس میزان مدیر بنیاد مسکن داراب به همراه دهیار و شورای اسلامی از روستای هدف گردشگری نوایگان ولایزنگان بازدید کردند . به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس در این بازدید […]

مهندس پهلوانیان کارشناس مسئول دفتر فنی بنیاد مسکن کشور ، مهندس آزما کارشناس گردشگری بنیاد مسکن فارس ، مهندس عباس  کشاورز بخشدار ستاق ،مهندس میزان مدیر بنیاد مسکن داراب به همراه دهیار و شورای اسلامی از روستای هدف گردشگری نوایگان ولایزنگان بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس در این بازدید بافت روستا ،صنایع دستی ، محصولات تولیدی روستا  ،گلاب گیری سنتی و  اقامتگاه های بوم گردی روستا  مورد بازدید کارشناس دفتر فنی بنیاد مسکن کشور قرار گرفت .

مهندس محمد هادی میزان مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب در حاشیه این بازدید بیان داشت :  روستاهای لایزنگان و نوایگان پیشتر بعنوان روستای هدف گردشگری انتخاب گردیده، و این بازدید جهت بررسی و  ساماندهی بافت روستا و معابر موجود  صورت گرفت و  مقرر گردید در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی،طرح هادی با رویکرد گردشگری برای روستا تهیه گردد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب اضافه کرد: این شهرستان به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی و میراثی کم نظیر، جایگاه ویژه ‌ ای در توسعه و رونق گردشگری به ویژه گردشگری روستایی دارد.

 مهندس میزان، توسعه گردشگری روستایی را از رویکردهای قابل اعتنا برای تامین درآمد بیشتر برای روستائیان و ایجاد انگیزه در ماندگاری اهالی روستا برشمرد و گفت: روستای هدف گردشگری لایزنگان از توابع بخش رستاق دارای قابلیت ‌ های ویژه در توسعه گردشگری روستایی است که باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه گردشگری دراین مناطق بهره جست .

میزان ادامه داد: روستاهای ایران از فرهنگ، آداب و رسوم، جشن‌ها و پیشینه ‌ ی تاریخی غنی و خاصی برخوردار است، این داشته‌ها می‌توانند جاذبه‌های خاص و قدرتمندی هم برای توسعه گردشگری داخلی و هم برای جذب گردشگران خارجی باشد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با برشمردن قابلیت ‌های گردشگری در روستاهای لایزنگان و نوایگان این شهرستان اضافه کرد: گردشگری روستایی مترادف با تجربه زندگی محلی است این تجربه، شامل موارد بسیار متنوعی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و فعالیت  هایی می‌شود که در یک منطقه‌ی روستایی و کشاورزی خاص وجود دارند .

وی اضافه کرد: فعالیت ‌هایی مانند گردشگری کشاورزی، کوهنوردی، سوارکاری و اقامت در خانه‌های محلی است، به طور کلی محور این نوع گردشگری، درک زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعت و فرهنگ مردم آن منطقه به شمار می‌رود و بسته به جغرافیای منطقه فعالیت های متفاوتی می تواند در آن شکل گرفته و انجام شود.