روستای کرفت شهرستان خفر فارس در مسیر توسعه
روستای کرفت شهرستان خفر فارس در مسیر توسعه

در نشستی با حضور رییس اداره پشتیبانی بنیاد مسکن و مسئول واگذاری زمین این بنیاد و تعدادی از اهالی روستای کرفت مراسم قرعه کشی اعطای زمین جهت مشمولین اراضی در روستای مذکور برگزار گردید . به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، هادی سقاباشی رییس اداره پشتیبانی بنیاد […]

در نشستی با حضور رییس اداره پشتیبانی بنیاد مسکن و مسئول واگذاری زمین این بنیاد و تعدادی از اهالی روستای کرفت مراسم قرعه کشی اعطای زمین جهت مشمولین اراضی در روستای مذکور برگزار گردید .

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، هادی سقاباشی رییس اداره پشتیبانی بنیاد مسکن هدف از برگزاری مراسم قرعه کشی در حضور متقاضیان را حذف هر گونه ابهام ؛ احترام به حقوق آنان و رعایت عدالت برشمرد .

وی هدف از واگذاری اراضی روستایی را خانه دار شدن جوانان و توسعه روستاها برشمرد و گفت: در نظر گرفتن موازین قانونی دراعطای اراضی موجب کاهش رانت و بورس بازی و  معامله گری نادرست و کاهش احتمال ایجاد بازار سیاه خواهد شد ، تعیین اولویت ها و در نظر گرفتن قانون دراعطای اراضی و اعطای آن به  واجدین شرایط موجب شفافیت بیشتر و ایجاد بستر سالم و روشن برای توسعه روستاها می شود .

رییس اداره پشتیبانی بنیاد مسکن بر لزوم توسعه در روستاهای مستعد تاکید کرد و گفت: جمعیت مناطق روستایی با ایجاد خانوارهای جدید و ازدواج هر روز بیشتر می شود ، مزدوجین دراین مناطق نیاز به خانه و سرپناه دارند از این رو لازم است با اعطای اراضی و ایجاد مسکن روستایی زمینه برای اسکان این افراد در مناطق روستایی فراهم شود .

افرادی که در روستای کرفت شهرستان خفر زمین روستایی دریافت کرده اند بر اساس قانون موظفند ظرف مدت ۱۸ ماه طبق مفاد قرارداد نسبت به اخذ پروانه افدام و ساخت و ساز را آغاز کنند .

لازم بذکر است تعداد ۴۸ قطعه زمین طی قرعه کشی به افراد واجد شرایط دراین روستا اختصاص یافت .