توانمندسازی اقتصادی دارای مزیت و ارزش افزوده است
توانمندسازی اقتصادی دارای مزیت و ارزش افزوده است

به گزارش پگاه خبر؛مرتضی موصلی دوشنبه ۲۸ شهریور در مراسم افتتاحیه رویداد تابستانه انتقال تجربه و مهارت افزایی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، گفت: این رویداد و در فاز اول برای مهارت افزایی ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس و با همکاری ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه […]

به گزارش پگاه خبر؛مرتضی موصلی دوشنبه ۲۸ شهریور در مراسم افتتاحیه رویداد تابستانه انتقال تجربه و مهارت افزایی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، گفت: این رویداد و در فاز اول برای مهارت افزایی ۱۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس و با همکاری ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره طی ۲ روز و با برگزاری ۵ کارگاه با عناوین مختلفی از جمله آشنایی با بوم کسب و کار، مدیریت بازاریابی و برندسازی، اصول و فنون مذاکره و… برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) رسالت‌های مختلفی را در دستور کار خود دارد اضافه کرد: یکی از این رویکردها که در یک دهه گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات نخبگان اجرایی شده است توانمندسازی اقتصادی است که دارای مزیت و ارزش افزوده باشد.

موصلی خاطرنشان کرد: توانمندسازی در جهات مختلفی همچون اقتصادی، اجتماعی و فکری برای جامعه هدف اجرا می‌شود که امید است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان بتوانیم در تحقق این مأموریت مهم گام‌های موثری برداریم.

او همچنین با اشاره به شعار امسال و دستور موکد مقام معظم رهبری به ایجاد اشتغال دانش بنیان گفت: در حوزه اشتغال باید به سمت کسب و کارهای دانش بنیان حرکت کنیم و رویکرد محوری ما نیز حرکت از کسب و کار سنتی به سمت اینگونه کسب و کارهاست.

مدیرکل کمیته امداد فارس ضمن ابراز امیدواری از اینکه اجرای اینگونه کارگاه‌ها بتواند الگویی برای دیگر شهرستان‌ها، همچنین سطح کشور باشد، افزود: طی جلسات و ملاقات‌هایی که با نماینده ولی‌فقیه در فارس و همچنین استاندار داشتیم، یکی از مهمترین مطالبات این عزیزان بحث کسب و کار بوده است که امیدواریم با ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر زیست‌بوم استان در این راه موفق عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی است، عنوان کرد: این دانشگاه در راستای دانشگاه نسل سوم گام بر میدارد که دانشگاهی کار آفرین و مهارت آموز است.
محمدرضا قائدی ادامه داد: از این رو آمادگی کامل خود و تمام اساتید این مجموعه را برای اقشار مختلف جامعه اعلام می‌کنم.

او یکی از برنامه‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی را بحث پویش خواند و در توضیح این مبحث افزود: این پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو را فراهم می‌کند، بدین معنا که هر دانشجو در هنگام ثبت نام در یکی از صنایع مورد علاقه خود مشغول به کار باشد تا پس از اخذ مدرک تحصیلی، مهارتی نیز کسب کرده باشد.

قائدی در ادامه اضافه کرد: این پویش ابتدا به صورت پایلوت در استان اصفهان شروع و پس از آن فارس آغازگر آن بود که امید است با کمک و حمایت مسئولین مربوطه استان، با تسهیل مسیر این اتفاق به بهترین نحو رقم بخورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز خاطرنشان کرد: در اصفهان با همکاری دستگاه‌های مرتبط، زنجیره‌ای تشکیل شده است تا مبلغی در ازای کار دانشجو در صنف یا شرکت همکار، به عنوان شهریه دانشجو واریز شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توانمندسازی