به گزارش پگاه خبر؛تجربه همه دولت های پس از انقلاب نشان داده است که کم توجهی به ارتقای دانش و مهارت در روابط عمومی دستگاههای اجرایی، باعث خسارت به سرمایه اجتماعی دولت شده است. شناخت ناکافی از نقش روابط عمومی در بهبود کیفیت خدمت رسانی و کارآیی و اثربخشی فعالیت سازمان، سبب شده تا استفاده […]
به گزارش پگاه خبر؛تجربه همه دولت های پس از انقلاب نشان داده است که کم توجهی به ارتقای دانش و مهارت در روابط عمومی دستگاههای اجرایی، باعث خسارت به سرمایه اجتماعی دولت شده است. شناخت ناکافی از نقش روابط عمومی در بهبود کیفیت خدمت رسانی و کارآیی و اثربخشی فعالیت سازمان، سبب شده تا استفاده از متخصصان این حوزه در جایگاه مدیریت ارتباطات سازمان، کم رنگ شود و در نتیجه یک ارتباط پایدار مبتنی بر اعتماد بین مردم و دولت شکل نمیگیرد.
مریم آقایی، نماینده انجمن روابط عمومی ایران در استان فارس، با بیان این نکته افزود: مدیریت در روابط عمومی وابستگی عمیقی به شناخت از حوزه فعالیت سازمان یا شرکت و همینطور قدرت شبکهسازی با ذینفعان مختلف دارد اما با کمال تاسف، جابه جایی های مکرر مدیران ارشد سازمان ها و مدیران روابط عمومی آنها، بیشتر مدیران روابط عمونی را وادار ساخته که بیش از روابط عمومی سازمان ، به روابطعمومیِ مدیر سازمان بدل شوند.
به گفته این متخصص روابط عمومی، تقویت نظام ارتباطی در هر دو شاخه رسانه های داخلی مرجع و معتبر و روابط عمومی دستگاه های اجرایی، راه پایدار تقویت توامان کیفیت خدمت رسانی دستگاه و ارتقای اعتماد عمومی است.
به گفته آقایی دولت سیزدهم بیش از هر دولتی به ترمیم رابطه دولت با ملت نیاز دارد، زیرا قدرت شبکه های اجتماعی در ساده سازی دسترسی و جریان هدایت شده خبرسازی، می تواند بر کیفیت اعتماد افکار عمومی اثر بگذارد و این مسأله جز با توانمندسازی و تقویت روابط عمومی محقق نخواهد شد.
به گفته آقایی، انجمن های صنفی و تخصصی یکی از بسترهای کلیدی ارتقای دانش و مهارت در ارکان ارتباطی هستند؛ انجمن روابط عمومی ایران به عنوان قدیمی ترین نهاد ثبت شده مدنی، نزدیک به نیم قرن در حال فعالیت است و دفتر نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان فارس نیز از حدود یکماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
این انجمن سالهاست با هدف شناساندن نقش خطیر روابط عمومی، ارتقای سطح کیفی و کمی دانش روابط عمومی کارشناسان و مدیران این حوزه، فراهم ساختن بستر آموزش و پژوهش در عرصه روابط عمومی، ارایه مشاوره های تخصصی به مدیران، پرورش نیروهای خبره و مسلط به امور روابط عمومی فعالیت میکند و بر همین مبنا شورای نمایندگی فارس نیز با هدف بهره گیری از ظرفیت های ارتباطی در پایتخت فرهنگی ایران راه اندازی شده و تلاش دارد تا التزام دیرینه مدیران استان به توسعه فرهنگ و ارتباطات را به الگویی نوین برای تعامل دولت و افکار عمومی بدل کند.
وی ضمن تاکید بر لزوم بازتعریف و بازآرایی نقش و ساختار روابط عمومی در سازمان ها، اعلام کرد انجمن روابط عمومی فارس با تشکیل هیات رییسه جدید و عضوگیری از همه کارشناسان و متخصصان روابط عمومی قصد دارد با هدف حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی، فعالیتهای حرفه ای خود را گسترش دهد و در همین راستا برنامه ها و اقدامات این انجمن، اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/ابراهیمعباسی