تقویت گردشگری درون استانی راهبردموثر در پساکرونا
تقویت گردشگری درون استانی راهبردموثر در پساکرونا

پساکرونا اصطلاحی بود که در ایام شیوع بیماری کرونا مرتبا مورد استفاده قرار می گرفت و گاهی مدیران و تصمیم گیران، تدابیری برای آمادگی در زمان پایان کرونا اعلام می کردند . به هر حال با توسعه واکسن و فروکش کردن بیماری مهلک کرونا؛ می توان گفت زمان پسا کرونا فرارسیده و سفرها و مراسمات […]

پساکرونا اصطلاحی بود که در ایام شیوع بیماری کرونا مرتبا مورد استفاده قرار می گرفت و گاهی مدیران و تصمیم گیران، تدابیری برای آمادگی در زمان پایان کرونا اعلام می کردند .

به هر حال با توسعه واکسن و فروکش کردن بیماری مهلک کرونا؛ می توان گفت زمان پسا کرونا فرارسیده و سفرها و مراسمات و مدارس و دانشگاهها باز و فعالیتها در کنار مراقبتهای بهداشتی جریان دارد .

بی تردید دوران فراگیری کرونا بدترین ایام برای خانواده ها رقم خورد و افسردگی ناشی از خانه ماندن ها ،ترس و اضطراب ،کاهش درآمد ها ،کاهش کسب و کار ،غم از دست رفتن عزیزان و بسیاری از مشکلات ،همگی ایام سختی رقم زد.

استان فارس گنجینه ای عظیم از فرصتهای گردشگری و برخوردار از چشمه سارها ،باغات ،آبشارها ،تفرجگاهها و کوهستانهای زیبا و دشتهای وسیعی است که می تواند میزبان جمعیت استان و در سطح ملی و بین المللی باشد .
پیشنهاد می شود استاندار فارس و جانشین ایشان در حوزه گردشگری با همکاری دبیرخانه ستاد سفر در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با فراخوان دستگاهها و بخشهای خصوصی در فاصله زمانی شهریورماه که آستانه شروع مدارس و دانشگاهها است،ستاد تسهیلات سفر شهریورماه راه اندازی نموده و با توجه به اعتدال هوا در مناطق مرکزی و شمالی استان و حتی شرق فارس خانواده ها و مردم را به انجام سفرهای درون استانی تشویق نمایند .
با ملاحظه سفرهای اربعین در نیمه دوم شهریورماه ،با اذعان به اینکه به هرحال بخشی از مردم در همین ایام به مراسمات مذهبی پرداخته و در کنار این مراسمات سفرهای دو روزه امکان پذیر خواهد بود .
در این رابطه نقش رسانه و صداسیما و فضای مجازی در معرفی جاذبه ها از یک سو و ایجاد تسهیلات سفر ارزان قیمت شامل اسکان در مدارس و ادارات و فضاهای متناسب که از طریق شهرداری ها و بخش خصوصی ،هتل ها ،اقامتگاههای بومگردی و …ایجاد می شود می تواند به افزایش سفر منجر شود .

همچنین با توجه به تعطیلی روزهای پنج شنبه ها ، ادارات و دستگاههای دولتی ،نظامی و انتظامی می توانندبا کمک سرویس ها ،اتوبوس ها و حتی قطار به مقصد اقلید آباده کارکنان و خانواده ها را به اردوهای دوروزه پنج شنبه و جمعه اعزام کنند .
در صورت اجرای پیشنهاد فوق اهداف کوتاه مدت از جمله ایجاد رونق اقتصادی در بخش صنوف گردشگری از طریق قراردادهای دولتی برای اعزام گردشگر ،افزایش نشاط و سلامتی روحی و جسمی ،معرفی پتانسیلهای گردشگری و کمک به اقتصاد استان در چرخه فعالیتهای خدماتی بین راهی ،محقق خواهد شد .

ابراهیم عباسی /روزنامه نگارو مدیر مسئول رسانه پگاه خبر

انتهای پیام/

تقویت گردشگری