تاکید بر اهمیت نگهداشت صحیح تجهیزات و منابع در حوزه سلامت
تاکید بر اهمیت نگهداشت صحیح تجهیزات و منابع در حوزه سلامت

دوازدهمین نشست دانشگاهی ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی کشور برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه در این نشست گفت: فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه سلامت فرصتی مناسب است برای تعامل بین علم کاربردی و نیازهای جامعه که این موضوع در حوزه سلامت به خوبی مهیا شده است.

دکتر «سید وحید حسینی» فعالیت در حوزه دانش بنیان، علوم نوین و تولیدات بر مبنای دانش را محیط و عرصه ای برای فعالیت دانشجویان دانست و افزود: فعالیت های دانش بنیان موضوعی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز محسوب می شود و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و دستورات ابلاغی از سوی دولت، نشست های ستاد ارتقای تولید دانش بنیان دانشگاه با حضور اعضای هیات رئیسه، اساتید و مدیران ارشد دانشگاه و همچنین شرکت های دانش بنیان به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

او هدف از برگزاری منظم این نشست ها را بررسی مسایل مختلف شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: نشست امروز نیز با حضور فعالان عرصه تجهیزات پزشکی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اجرای طرح دارویار در کشور و فارس، از اجرای موفق این طرح در فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد مردم از دستاوردهای این طرح ملی بهره مند شوند.

دکتر حسینی با تاکید بر تلاش برای کاهش وابستگی کشور به ویژه در حوزه سلامت ادامه داد: با توجه به رسالت حوزه بهداشت و درمان، کیفیت ارایه خدمات بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش در مسیر نگهداشت تجهیزات و منابع را راهکاری برای پیشبرد بهتر اهداف این حوزه برشمرد.

تاکید بر اهمیت نیازسنجی در مراکز درمانی

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز در این نشست با بیان اینکه حدود هفت هزار و ۹۰۰ قلم کالا در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد، از ثبت حدود چهار هزار تولید کننده تجهیزات پزشکی در سامانه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خبر داد.

مهندس «روح اله مزینانی» اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه تجهیزات و کالاهای پزشکی تلاش شده تا قیمت ها افزایش نداشته باشد و در مواردی حتی کاهش قیمت نیز داشته ایم.

او با تاکید بر اهمیت نیازسنجی در مراکز درمانی، دستاورد این امر را آگاهی دقیق از نیازمندی های موجود و تلاش در مسیر رفع آن دانست.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو جابجایی تجهیزات بین واحدها را تا حدودی در رفع کمبودها تاثیرگذار خواند و ادامه داد: همچنین نگهداشت درست تجهیزات می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

مهندس مزینانی با بیان اینکه فرآیند نظارت بر شرکت ها و تولیدات حوزه سلامت به دلیل ارتباط با سلامت جامعه، با جدیت در حال انجام است، از برخورد قانونی با موارد تخلف خبر داد.

همچنین در این نشست، مهندس «محمد امین کشاورز» مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات دانشگاه در حوزه تجهیزات پزشکی و برنامه ریزی های انجام شده در این حوزه، به حاضران ارایه کرد.

در ادامه این نشست، با حضور مدیران و نمایندگان ۲۲ شرکت تولید تجهیزات پزشکی در استان فارس، مسایل مختلف این شرکت ها و راهکارهای بهبود کیفیت تجهیزات حوزه سلامت بررسی شد و نمایندگان شرکت های تولید تجهیزات پزشکی مشکلات موجود در این عرصه را به حاضران ارایه کردند.

این نشست در سالن ابوریحان بیرونی مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس «روح اله مزینانی» مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، مهندس «مجید حمیدی» رئیس اداره نظارت بر تولید تجهیزات پزشکی، دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «کنعانی» مشاور استاندار فارس در امور دانش بنیان، دکتر «ذوالقدر» رئیس پارک علم و فناوری فارس و معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضور داشتند.

انتهای پیام/محمدرضا ایزدی

تاکید بر اهمیت