بدون برنامه ریزی و افق بلند مدت برای فارس تصمیم نمی گیریم
بدون برنامه ریزی و افق بلند مدت برای فارس تصمیم نمی گیریم

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید حوزه هنری فارس اظهار داشت: تصویر ما از شیراز تصویری بزرگ است و این تصویر، سبب ترسیم مطالبات بزرگی می شود. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، دکتر مجید مصلحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:استان فارس، […]

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید حوزه هنری فارس اظهار داشت: تصویر ما از شیراز تصویری بزرگ است و این تصویر، سبب ترسیم مطالبات بزرگی می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، دکتر مجید مصلحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:استان فارس، استان کمی نیست و ما بدون برنامه ریزی و افق بلند مدت برای آن تصمیم نمی گیریم.

وی افزود: فاصله بین وضع موجود و مطلوب در فارس زیاد است و برای پر کردن این فاصله علاوه بر توجه ما در برنامه ریزی، شما نیز به عنوان عناصر فعال در سطح استان، تلاش جدی داشته باشید.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  ادامه داد:چهار سال قبل، با پیشینه ای که از محمد کرم اللهی  در مدیریت مراکز استانی و معاونت اداره کل سراغ داشتیم، وی را برای کاری بزرگ در فارس برگزیدیم.

وی تصریح کرد: در این مدت اتفاقات خیلی خوبی رخ داد و فرصت شایسته ای فراهم شد تا حوزه هنری دیده شود و این همه مرهون زحمات وی  و شما به عنوان تیم همراه در حوزه هنری استان است.

دکتر مصلحی گفت: در این مدت فرصتی فراهم شد تا پای بسیاری از بزرگترهای عرصه فرهنگ و هنر به حوزه هنری باز شود. حوزه هنری به نوعی پاتوق اهالی فرهنگ شود و در برخی بخش ها نیز مرجعیت تخصصی پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای ایت دوران این بود که بحث هنر انقلاب با مفهوم عام آن در زبان گفت و گوی استان جاری شود و در شرایطی که خیلی از دستگاه ها در حال افول هستند حوزه هنری رو به رشد و صعود باشد.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  گفت: این همه موفقیت توسط محمد کرم اللهی و تیم همراه وی حاصل شده است. مگر می شود مدیری بدون تیم همراه موفق شود؟!

وی افزود: دیگر دورانی که مدیریت همکاران را به مثابه ابزار روغن کاری چرخ دستگاه ببیند  گذشته است  همکاران باید در تصمیم گیری ها دخیل و ذینفع باشند چنانچه در این دوره چنین بوده و جهت گیری فردی وجود نداشته است

دکتر مصلحی تصریح کرد: باید اجازه گفتمان و ازاد اندیشی بدهیم. خیلی سخت است که کسی علیه ما حرف بزند  اما نباید ناراحت شویم بلکه باید اجازه صحبت داده و سپس اگر جواب قانع کننده داریم محکم جواب دهیم.

وی با اشاره به شخصیت غلامرضا قاسمی دهشالی گفت: وی همیشه کمک حال ستاد مرکزی بوده و ذهن و تفکر ما به هم نزدیک است. برای حضور ایشان در شیراز نیز سراغ داستان سازی نروید.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  ادامه داد: قرار است وی در ادامه مسیر رییس قبل، چند مساله را که وی شروع کرده بود ادامه داده و حل کند از جمله اینکه مساله ساختمان اداری را حل کند.

وی افزود: سینماهای شیراز روزگاری حرف اول را می زدند و باید سر و سامان بگیرند. توانمند کردن نیروی انسانی و روشن کردن آنها بر مبنای نظام انگیزشی و نهایتا رسیدن به گزینه بعدی که بتواند همین مسیر را ادامه دهد نیز از جمله این موارد است.

دکتر مصلحی در فراز دیگری از سخنان خویش اظهار داشت: در روزگاری قرار داریم که بعضا حال خوبی نداریم اما همه باید تلاش کنیم تا این حال خوب ایجاد شود و تغییر نگرش صورت پذیرد.

وی ادامه داد: دو روش برای تغییر وجود دارد نخست روش تحلیلی که فرد براساس یک تحلیل و در پی آن تفکر به تغییر می رسد اما روش دومروش حسی است که دیدن منجر به حس شده و این حس سبب ساز تغییر می شود.

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری  گفت: مدیری که خودش حال خوبی نداشته باشد چگونه می تواند حال دیگران را خوب کند؟ فرهنگ همه چیز ما و به تعبیر مقام معظم رهبری هوایی است که نفس می کشیم اما فرهنگ اولویت چندم ماست؟

وی افزود: سه نوع واقعیت وجود دارد. نخست واقعیت اصلی مثل مفاهیمی که درک همه ما از آن یکسان است مثلا باران کوه صندلی و…، دوم واقعیت قراردادی مثل قوانین راهنمایی رانندگی و سوم واقعیت شخصی که برداشت های فردی ما از حقایق است

دکتر مصلحی تصریح کرد: عمده مشکلات ما از  همین حوزه واقعیات شخصی ناشی می شودو داستان سرایی های فردی ما از یک واقعیت. البته باید توجه داشت آنچه کارآمدی سازمان را دچار اخلال می کند معضلات نیروی انسانی است

وی در پایان سخنان خویش برای محمد کرم اللهی در حوزه هنری خرم آباد و غلامرضا قاسمی دهشالی در فارس ارزوی موفقیت کرد.

محمد کرم اللهی رییس پیشین حوزه هنری فارس نیز در سخنان کوتاهی ضمن خداحافظی و طلب حلالیت اظهار داشت: اگر کاری شده توسط همین جمع انجام شده  است.

وی افزود: فارس سرزمین بزرگ و پهناوری است و همیشه بزرگ خواهد ماند امیدوارم حوزه هنری فارس نیز مسیر بزرگی و اعتلای فرهنگ و هنر فارس و پیشرفت اندیشه و هنر انقلاب اسلامی را ادامه دهد.غلامرضا قاسمی دهشالی مدیر جدید حوزه هنری فارس نیز در سخنانی کوتاه ابراز امیدواری کرد این فرصت  زمینه ساز خدمت به فرهنگ و هنر فارس باشد