شتاب در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل خوزستان با مشارکت بنیاد مسکن فارس
شتاب در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل خوزستان با مشارکت بنیاد مسکن فارس

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل بخش شعیبیه شهرستان شوشتر دراستان خوزستان با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در بازسازی این مناطق اظهار داشت : شتاب در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان خوزستان مشهود است و ۴۰۰ واحد مسکونی دراین منطقه تا پایان امسال […]

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل بخش شعیبیه شهرستان شوشتر دراستان خوزستان با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در بازسازی این مناطق اظهار داشت : شتاب در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان خوزستان مشهود است و ۴۰۰ واحد مسکونی دراین منطقه تا پایان امسال به مرحله سقف می رسد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، کار بازسازی واحد های آسیب دیده از سیل در شهرستان شوشتر و بخش شعیبیه این شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن استان فار سبه عنوان ستاد معین بازسازی خوزستان در سیل فروردین سال ۹۸ دنبال می شود .

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با بیان اینکه  تا پایان امسال مشکلات جاده و زیر ساخت در شعیبیه به پایان می رسد گفت:   سیل در ۲۵ استان کشور خسارت داشت و خوزستان بیشترین خسارت را متحمل شده است .یک هزار و ۱۰۰ مسکن دراین منطقه نیاز به بازسازی داشت که در بازدید های انجام شده بسیاری از مناطق ترمیم شده است .

نجار اضافه کرد: با همکاری بنیاد مسکن بازسازی تا پایان امسال   20 میلیارد تومان برای بازسازی جاده شعبیه منظور شده است و در این مدت  زیر ساخت های منطقه بازسازی خواهد شد .

یک هزار و ۹۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین‌ماه امسال در شهرستان شوشتر استان خوزستان با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال ساخت است.

  ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده از سیل در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر را از روزهای اول بروز این حادثه آغاز کرد و همه مراحل ارزیابی و تعیین خسارت ، زمینه سازی برای اعطای تسهیلات و وام‌های احداث و تعمیر و همچنین کمک های بلا عوض و مشارکت در احداث واحدهای آسیب دیده در شوشتر را انجام داده است .

 بر اساس آمارهای موجود  ۲۸۲ واحد شهری و ۸۱۱ واحد روستایی در شهرستان شوشتر بر اثر حادثه سیل نیاز به احداث مجدد دارند اعطای تسهیلات برای احداث این واحد ها در حال انجام است و تا پایان امسال همه واحد های احداثی به بهره برداری می رسند .

  همچنین با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در شهرستان شوشتر کار تعمیرات یک هزار و ۴۷۷ واحد ساختمانی در این شهرستان تا کنون به پایان رسیده است ، این واحد ها شامل تعمیرات اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی در شهرستان شوشتر است که شهریور ماه امسال عملیات تعمیرات در آن به پایان رسید.

  بنیاد مسکن با مشارکت بانکهای عامل در قالب  تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تعمیرات برای واحد های شهری و روستایی ، ۴۰ میلیون تومان وام احداث واحد های روستایی ، ۵۰ میلیون تومان وام احداث واحد های شهری ، تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

  علاوه بر این وام ها که با نرخ بهره اندک حداکثر ۴ درصد تصویب و پرداخت شده برای واحد های خسارت دیده احداثی و تعمیری وام های بلا عوض نیز بین سه تا ۵ میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است .

بنیاد مسکن همچنین   اعطای سیمان رایگان برای واحد های احداثی و تعمیری در شهرستان شوشتر در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عامیلت بنیاد مستضعفان را انجام می دهد  برای واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند ۱۶ کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی رایگان و برا ی واحدهای تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است.