تاکید بر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین
تاکید بر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، دیدار دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با مدیر عامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صورت گرفت. تاکید بر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین دبیر ستاد […]

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، دیدار دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با مدیر عامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

تاکید بر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در دیدار با مدیر عامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، بر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین واجبات دین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ سلیمان مهدوی با بیان اینکه احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ترویج تذکر لسانی در سطح جامعه مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: ما در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تلاش داریم رویکرد اقناعی به این فریضتین را جایگزین نگرش سلبی نماییم.

مهدوی یادآور شد: جمعیت هلال احمر از خدمات داوطلبانه اعضای جوان، امدادگر و داوطلب استفاده می کند و با طیف گسترده ای از مخاطبان به ویژه جوانان سر و کار دارد و به همین منظور فعال سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در این جمعیت از ضرورت مضاعفی در مقایسه با دیگر نهاد ها و دستگاه ها برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تسکین آلام بشری و احترام به انسان ها که از ماموریت ها و اهداف ذاتی جمعیت هلال احمر است خود یک نوع امر به معروف به شمار می آید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دیدار از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فرهنگ لطیف و حساس دینی و انسانی یاد کرد و افزود: اهداف جمعیت هلال احمر برگرفته از اصول و آموزه های دین مبین اسلام است و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در این جمعیت بدون شک به تقویت فعالیت های بشردوستانه آن منجر خواهد شد و زیر ساخت های لازم را برای خدمت بهتر به مردم در یک محیط دینی و ایمن فراهم می نماید.

حسین درویشی تصریح کرد: داوطلبی در خدمات خود به جامعه هدف موفق تر عمل می کند که دارای بنیه های اعتقادی قوی تری نسبت به دیگران باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بهادری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس در این دیدار با اشاره به حدیث امیرالمومنین (ع)در خصوص جایگاه فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در میان سایر واجبات الهی ، ثواب تمامی کارهای نیک در مقابل امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه قطره ای آب در برابر دریایی بیکران عنوان کرد.

در این جلسه که با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد، محمدجعفر صحرانورد دبیر سابق شورای امر به معروف جمعیت فارس، به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در هشت ماه نخست سال جاری پرداخت.

در پایان این نشست حسین درویشی به عنوان رئیس و کامبیز قهرمانی به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر استان فارس معرفی شدند.

در این نشست قهرمانی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر فارس از تدوین برنامه کوتاه مدت این شورا تا پایان سال جاری و نیز تهیه و تدوین برنامه یک ساله آینده شورا در جمعیت بر اساس مطالعه، پژوهش و انجام فرایند کارشناسی در شناسایی معروفات متروکه و منکرات رایج سازمانی خبر داد.