حمل دام بدون پلاک بارکددار در استان مرکزی ممنوع شد
حمل دام بدون پلاک بارکددار در استان مرکزی ممنوع شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: حمل دام بدون پلاک بارکددار(طرح هویت‌گذاری دام زنده) در این استان ممنوع شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی ارجاع داده‌ می‌شود. دکتر «محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرح هویتی دام از سوی هیات دولت برای کسب آمار و […]

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: حمل دام بدون پلاک بارکددار(طرح هویت‌گذاری دام زنده) در این استان ممنوع شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی ارجاع داده‌ می‌شود.

دکتر «محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرح هویتی دام از سوی هیات دولت برای کسب آمار و اطلاعات دقیق از تعداد دام‌های کشور، جلوگیری از قاچاق، نظارت‌های بهداشتی، صادرات و واردات دام و سیاست گذاری‌های کلان ابلاغ شده‌است.

وی ادامه داد: پلاک هویتی یک کد ۱۵ رقمی بوده و دامداران می‌توانند نسبت به نصب این پلاک از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی های دامداران اقدام کنند.

فتاحی از صادرات ۹۳ هزار و ۷۷۴ قطعه ماهی زینتی از ابتدای سال‌جاری تا کنون از استان مرکزی به خارج از کشور خبرداد و گفت: ۶۱۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۴۵ هزار کیلوگرم مرغ منجمد و ۹۶ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور نیز از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار قطعه پولت تخمگذار نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۹۱۵ هزار قطعه بچه ماهی نیز از این استان در قالب ۶۰ محموله به سایر استان‌های کشور ارسال شده‌است.

فتاحی افزود: مجوز ارسال یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۹۸ پولت تخمگذار و یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۷ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به نقاط محتلف کشور نیز  از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: ۴۴ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۱ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۹ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۴۶ قطعه جوجه یک روزه و ۳۶ میلیون و ۹۹۷ هزار کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این محصولات با نظارت این اداره کل به استان‌های همدان، تهران، قم، اصفهان و مناطق جنوبی کشور ارسال شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.