منازل هزار مددجوی قزوینی به سامانه برق خورشیدی تجهیز می‌شود
منازل هزار مددجوی قزوینی به سامانه برق خورشیدی تجهیز می‌شود

منازل هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین تا ۲ سال آینده به سامانه‌های تولید برق خورشیدی مجهز می‌شود. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد از سامانه‌های خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات در قالب تفاهم‌نامه مشترک با استانداری قزوین روی پشت […]

منازل هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین تا ۲ سال آینده به سامانه‌های تولید برق خورشیدی مجهز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد از سامانه‌های خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات در قالب تفاهم‌نامه مشترک با استانداری قزوین روی پشت بام منازل مددجویان تحت پوشش نصب می‌شود.

مجید مومنی افزود: در فاز نخست این طرح ۳۰۰ سامانه تولید برق خورشیدی تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود که از این میان ۴۴ سامانه نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرح‌ها از تسهیلات بند ب تبصره ماده ۱۶ و همچنین اشتغال روستایی استفاده می‌شود، اظهار داشت: اعتبارات کافی برای اجرایی شدن این طرح‌ها وجود دارد و کافی است که مسئولان در پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را داشته باشند.

مومنی، قیمت هر سامانه خورشیدی را ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی و تحریم‌های بین المللی تسریع احداث و راه‌اندازی این طرح‌ها با تاخیر همراه شده است اما تلاش می کنیم تا هر چه زودتر این طرح را به پایان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد قزوین خاطرنشان کرد: درحال حاضر بسیج مهندسی کشور در تلاش است تا ۲۰ هزار سامانه خورشیدی را برای مددجویان در کشور راه‌اندازی کند که به منظور حمایت از انرژی پاک می‌توان از ظرفیت این مجموعه نیز استفاده کرد.

مومنی یادآور شد: هر سامانه خورشیدی برای یک مددجو به صورت ماهانه درآمدی معادل هشت تا ۱۰ میلیون ریال ایجاد می‌کند که برای توانمندی خانوارها  یک اقدام بسیار ارزشمند است.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که از این میان ۱۱ هزار و ۴۱۳ خانوار در مناطق محروم استان قزوین سکونت دارند.