تابستان دانش آموزان با برنامه های غنی سازی اوقات فراغت
تابستان دانش آموزان با برنامه های غنی سازی اوقات فراغت

به گزارش پگاه خبر؛محمدخلیل عسکری،مدیرکل آموزش و پرورش فارس،در نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: در تابستان برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان طراحی شده است. مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به بسته ی تربیتی تابستان گفت: […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدخلیل عسکری،مدیرکل آموزش و پرورش فارس،در نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: در تابستان برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به بسته ی تربیتی تابستان گفت: در این بسته فعالیت های هنری، قرانی و تربیت بدنی و همچنین آموزشی برای تثبیت بنیه اموزشی دانش اموزان برنامه ریزی می شود.

عسکری گفت: در استان فارس یکصدو بیست و پنج کانون فرهنگی تربیتی، چهار هزارو نهصد مجتمع و کانون ورزشی، هفتاد دارالقران، بیست و پنج اردوگاه دانش آموزی و شصت پژوهشسرا و تعداد زیادی از مدارس و پایگاه های اوقات فراغت در تابستان برای ارائه ی خدمات به دانش آموزان فعال می باشند.

وی افزود: پذیرش دانش آموزان در این مراکز و پایگاهها از ۵ تیرماه آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به طرح آزادسازی فضاهای ورزشی گفت: بمنظور ترویج فرهنگ ورزش و تربیت بدنی دو روز درهفته فضاهای ورزشی به صورت رایگان در اختیار والدین قرار داده می شود که روز پنجشنبه مادر و دختر و در روز جمعه پدر بهمراه پسر در آن حضور یابند.

عسکری گفت: حداقل هزینه را برای استفاده ی دانش اموزان از مراکز اوقات فراغت درنظر گرفته شده و برای دانش اموزان فعال در کانون های مساجد نیز با تفاهم نامه این کانونها با مراکز اوقات فراغت بصورت رایگان محاسبه خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر عدم تعطیلی فرایند تربیت گفت: همه ظرفیت ها را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و باید خلاهای موجود که در دوران کرونا ایجاد شد را جبران کنیم.

عسکری گفت: باید به سمت مهارت آموزی و مهارت پروری برویم و در این مسیر، کانون ها می توانند نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید چتر آموزش و پرورش را به وسعت انقلاب اسلامی باز و از ظرفیت هنرمندان در تبیین سند تحول استفاده شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تابستان دانش آموزان