نجات غریق به عنوان مشاغل سخت شناخته شود
نجات غریق به عنوان مشاغل سخت شناخته شود

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به مشکلات و سختی های شغل نجات غریق تلاش می‌کنیم متولیان امور آن را به عنوان مشاغل سخت شناخته و ورزشکاران از مزایای آن بهره‌مند شود. مهدی حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک نجات غریق نزدیک به هفت ساعت با […]

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به مشکلات و سختی های شغل نجات غریق تلاش می‌کنیم متولیان امور آن را به عنوان مشاغل سخت شناخته و ورزشکاران از مزایای آن بهره‌مند شود.

مهدی حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک نجات غریق نزدیک به هفت ساعت با آب دارای کلر بالا و شرایط رطوبتی شدید ارتباط دارد و شغلی با امنیت کم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای امنیت شغلی ناجیان غریق هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم با شناخته شدن این شغل به عنوان مشاغل سخت، ‌ اداره کار آن حمایتی را که از مشاغل سخت دارد از نجات غریق هم داشته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر در کشور در این شغل فعالیت می‌کنند، یادآور شد: در استان‌های جنوبی و آذربایجان شرقی تعدادی از فعالین این حوزه با شغل نجات غریق بازنشسته شده‌ و حقوق دریافت می‌کنند.

دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی اضافه کرد:‌ دوره‌های مدرسی درجه یک و دو به صورت گسترده و با توجه به نیاز هر استان برگزار شده است.

وی گفت: پارسال دوره ارتقا نداشتیم اما امسال با حضور مدرس بین‌المللی دوره مدرس درجه سه برگزار شد و ارتقای مدرسی درجه سه به دو آقایان را داشتیم.

حیدری با بیان اینکه دوره مدرسی درجه دو به یک آقایان و خانم‌ها و مدرسین ارشد هم برگزار شده است، افزود: دوره ارتقای مدرسی درجه سه به دو خانم‌ها را نیز تا پایان سال برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگسازی تعامل خوبی با نیروهای مسلح و بسیج داشتیم، تاکید کرد: با دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش هم در راستای اینکه مدارس دانش‌آموزی نجات غریق را راه‌اندازی و نجات غریق را داخل رشته‌های تحصیلی دانشگاه ببریم تعاملات آغاز شده است.