۵۸ هزار و ۹۹۴ حلقه لاستیک در استان مرکزی توزیع شد
۵۸ هزار و ۹۹۴ حلقه لاستیک در استان مرکزی توزیع شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۸ هزار و ۹۹۴ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین امسال با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف این استان توزیع شده است. «محمدرضا حاجی‌پور» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ۲۱ هزار و ۱۷۶ حلقه لاستیک از مجموع ۵۸ هزار و ۹۹۴ […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۸ هزار و ۹۹۴ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین امسال با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف این استان توزیع شده است.

«محمدرضا حاجی‌پور» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ۲۱ هزار و ۱۷۶ حلقه لاستیک از مجموع ۵۸ هزار و ۹۹۴ حلقه در سایز ۲۴-۱۲، ۱۰ هزار و ۲۹۲ حلقه سایز ۳۸۵ و ۲۷ هزار و ۵۲۶ حلقه سایز ۳۱۵ است که در نقاط مختلف استان مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع لاستیک در این استان با نرخ مصوب دولتی امسال از سوی ۲۹ نمایندگی، شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جذب و توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: کارگروه استانی توزیع لاستیک با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل اطلاعات، اداه کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، استانداری، شهرداری، اتحادیه صنف لاستیک فروشان و با مسوولیت مستقیم سازمان صمت در استان تشکیل شده و تمامی فرآیند واردات و توزیع لاستیک زیر نظر مستقیم این کارگروه انجام می‌شود.

حاجی‌پور بیان کرد: پیش از این لاستیک‌های دولتی تنها به خودروهای دارای کارت هوشمند پایانه‌ها و شهرداری‌ها تعلق می‌گرفت اما اکنون تمامی وانت‌های شخصی فاقد این شرایط، به شرط ثبت‌نام در سامانه تخصیص تایر سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی گفت: استان مرکزی ۲ و یک دهم درصد از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را به خود اختصاص داده و میزان سهمیه لاستیک استان نیز بر همین اساس اختصاص می‌یابد و با پیگیری مسوولان این سازمان و استانداری مرکزی تاکنون بیشتر از سهمیه اختصاص داده شده لاستیک در استان جذب و توزیع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: تیم های بازرسی در شرکت‌های تولیدی لاستیک نیز مستقر هستند و فهرست فروش محصولات این شرکت ها به صورت روزانه بررسی و پس از تعیین سهمیه هر نمایندگی فروش به دستگاه های مرتبط ابلاغ می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.