ووشو سال ۲۰۲۸ وارد المپیک می‌شود
ووشو سال ۲۰۲۸ وارد المپیک می‌شود

عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو گفت: ووشو سابقه هزار ساله دارد و قرار است سال ۲۰۲۸ در المپیک حضور پیدا کند. رامین موحدنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: چین به عنوان مهد ورزش رزمی ووشو، تلاش می‌کند این رشته ورزشی وارد المپیک شود و در این راستا تلاش و رایزنی‌های […]

عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو گفت: ووشو سابقه هزار ساله دارد و قرار است سال ۲۰۲۸ در المپیک حضور پیدا کند.

رامین موحدنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: چین به عنوان مهد ورزش رزمی ووشو، تلاش می‌کند این رشته ورزشی وارد المپیک شود و در این راستا تلاش و رایزنی‌های زیادی را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: رشته ورزشی ووشو به غیر از بازی‌های المپیک در سایر رویدادهای جهانی، آسیایی و بین‌المللی حضور دارد اما در المپیک دانش آموزی حضور ندارد.

موحدنیا، استعدادیابی در ووشو را مهم ارزیابی کرد و افزود: فدراسیون ووشو از معدود فدراسیون‌هایی است که توانسته است در حوزه استعدادیابی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به صورت علمی این کار را انجام دهد و به نتایج ارزشمندی نیز دست یابد.

وی تصریح کرد: ووشو ایران در رقابت های جهانی، آسیایی و بین المللی با آمادگی و توانمندی بالایی حاضر می‌شود و حریف قدری برای تیم های قوی ازجمله چین است.

موحدنیا که به عنوان رییس هیات ووشو استان زنجان نیز فعالیت می کند به ووشو زنجان اشار کرد و گفت: زنجان در رشته ووشو (ساندا و تالو) از ورزشکاران توانمندی برخوردار است.

وی افزود: در زمان حاضر قریب ۲ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در ورزش ووشو زنجان فعال هستند و زیر نظر ۱۰۲ مربی (۸۹ مرد و ۱۳ زن) فعال این رشته ورزشی، آموزش دیده و تمرین می‌کنند.  

موحدنیا، تعداد باشگاه های فعال در این استان را ۳۹ باب (هشت باشگاه بانوان و ۳۱ باشگاه مردان) اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۲۷ داور (۱۲ زن و ۱۱۵ مرد) نیز در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.