نشست صمیمی فرمانده انتظامی اقلید با کشاورزان
نشست صمیمی فرمانده انتظامی اقلید با کشاورزان

فرمانده انتظامی اقلید در راستای پیشگیری از سرقت ادوات و ترانس برق چاه‌های کشاورزی، با کشاورزان روستاهای “شهرمیان، آسپاس و سده” نشست صمیمی برگزار کرد. به گزارش پگاه خبر، سرهنگ “مراد صارمی”در این نشست صمیمی، همکاری و تعامل کشاورزان را برای پیشگیری از سرقت مزارع و چاه موتورها ضروری دانست و افزود: کشاورزان و صاحبان […]

فرمانده انتظامی اقلید در راستای پیشگیری از سرقت ادوات و ترانس برق چاه‌های کشاورزی، با کشاورزان روستاهای “شهرمیان، آسپاس و سده” نشست صمیمی برگزار کرد.

به گزارش پگاه خبر، سرهنگ “مراد صارمی”در این نشست صمیمی، همکاری و تعامل کشاورزان را برای پیشگیری از سرقت مزارع و چاه موتورها ضروری دانست و افزود: کشاورزان و صاحبان مزارع برای پیشگیری از سرقت باید نکات و هشدارهای انتظامی ذیل را رعایت کنند.

۱-کشاورزان و مالکان مزارع و چاه موتورها، برای پیشگیری ازسرقت ترانس برق و یا منصوبات و متعلقات آن، انسبت به گماردن نگهبان اقدام کنند.

۲-برای پیشگیری از سرقت سیم پیچ های ترانس های برق کشاورزی، نسبت به جوشکاری و یا قراردادن حفاظ آهنی مناسب برای ترانس ها و اتصال مناسب آن به ستون‌های برق به طوری که امکان بکسل کردن و یاپین انداختن آن وجود نداشته باشد اقدام کنند.

۳-کشاورزانی که موتورهای آبکشی دیزلی در مزارع،  باغات و یا در جوار رودخانه ها دارند و یا تانکرهای سوخت در آن محل نگهداری می کنند در پایان فصل کشت، نسبت به جا به جایی آن‌ها اقدام کنند.

۴-برای مراقبت از محصولات کشاورزی، می بایست بلافاصله پس از برداشت محصول نسبت به انتقال محصولات به انبارهای مطمعن اقدام کنند و از قراردادن آن بدون نگهبان خودداری کنند.

۵-نسبت به تجهیزات تانکرهای چاه‌های کشاورزی به دیوار، درب، قفل و حتی دوربین مداربسته اقدام شود.

۶-از به کارگیری افرادی که داری سوء سابقه و سوء شهرت می باشند و یا افراد ناشناسی که از شهرهای دیگر برای کار در مزارع به این شهر مهاجرت می کنند بدون تحقیقات لازم خودداری کنید.

۷-از اجتماع افراد بیکار و ولگرد و یا معتاد و ناشناس در محل چاه‌های کشاورزی به بهانه آشنایی با کارگران جلوگیری کنید.

۸-خودروهایی که در ساعات غیر متعارف و خلوت عبور می کنند را مورد شناسایی و یا حداقل شماره پلاک آن را یادداشت کنید و موضوع را از طریق تماس تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

۹-وسایل ارزشمندی که در محل زمین‌های کشاورزی موجود است اعم از وسایل کشاورزی و یا متعلقات تراکتور، موتور پمپ‌ها و … را به صورت رها شده و بدون حفاظ در معرض دید قرار ندهید

۱۰-افرادی که مزارع و باغات آن‌ها در کنار مسیرها و جاده‌های پرتردد می باشد نسبت به حصارکشی و یا ایجاد خاکریز مناسب اقدام کنند.