به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نگاه صفر و یکی در توسعه شهری نگاهی آسیبزا است، گفت: باید با نگاهی جامع از این نوع نگاه که در سالهای پیش حاکم بوده است، دوری کرد. علیرضا اسکندری در نشست مطبوعاتی با اشاره به جهش بی نظیر بخش عمرانی در […]
به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نگاه صفر و یکی در توسعه شهری نگاهی آسیبزا است، گفت: باید با نگاهی جامع از این نوع نگاه که در سالهای پیش حاکم بوده است، دوری کرد.
علیرضا اسکندری در نشست مطبوعاتی با اشاره به جهش بی نظیر بخش عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شیراز گفت: از ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری شیراز، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد به پروژههای بزرگ مقیاس اختصاص یافته است.
وی افزود: رویکرد کمیسیون عمران شورای شهر شیراز، تکمیل پروژههای نیمه تمام و شروع به کار پروژههای کلان شهری است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نگاه صفر و یکی در توسعه شهری نگاهی آسیبزا است، گفت: باید با نگاهی جامع از این نوع نگاه که در سالهای پیش حاکم بوده است، دوری کرد.
اسکندری تصریح کرد: بر همین اساس در بودجه امسال تلاش کردیم تا پروژهها را به گونهای مدیریت کنیم که روند توسعه و تثبیت زیرساختهای شهری را به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار شورای ششم، ۱۸۰ پروژه به عنوان پروژههای هدف ۱۴۰۴ تعریف شد، تصریح کرد: از این تعداد ۵۴ پروژه بزرگ مقیاس جدید و نیمه تمام و ۱۲۶ پروژه در حوزه مناطق است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از این ۱۸۰ پروژه ۷۱ پروژه مورد تاکید کمیسیون عمران است و ۱۸ پروژه با هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری به صورت ستاره دار درآمده است و ۵۳ پروژه ستاره دار نیز در حوزه مناطق تعریف شده که همه این پروژهها دارای ردیف بودجه و برنامه ریزی هستند.
اسکندری با بیان اینکه ایجاد راههای دسترسی به حرمهای مطهر از شعارهای اساسی شورای ششم شیراز بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر دسترسی از ضلع شمالی است اما در ضلع جنوبی چنین دسترسیهای موجود نیست.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: دسترسی مسیرها در شیراز از سمت شمال و جنوب و بالعکس و به عبارتی دیگر، مسیرهای عرضی است.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر شیراز؛ نقشه این شه به صورت طولی است و مسیرهای دسترسی عمدتا از سمت جنوب به شمال غرب است و به صورت عرضی مسیرهاس دسترسی مناسب تعریف نشده است.
اسکندری در ادامه بیان کرد: مگا پروژهای برای دسترسی از مسیر جنوب به حرم تعریف شده که نقطه شروع آن از کمربندی جنوب شهر، تقاطع قائم است که جزو پروژههای ستاره دار منطقه ۵ است.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه در بلوار احمدی و جنوبی تا بلوار شاهزاده قاسم و حضرتی نیز به عنوان یک پروژه ویژه مکمل این مگاپروژه است که این پروژه بزرگ علاوه بر ایجاد مسیرهاس دسترسی از طریق تقاطعهای غیرهمسطح شامل پیاده راه و خطوط مترو نیز خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با عملیاتی و اجرایی شدن این پروژه شاهد دسترسی مناسب به حرم و تحول اساسی در منطقه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون عمران در خصوص آسفالت معایر و خیابانهای سطح شهر، تقدم کیفیت بر کمیت است، تصریح کرد: از ابن رو، به جای اینکه به دنبال کمی نگری و شعار نهضت آسفالت باشیم به دنبال اجرای کیفی پروژههای رضایتمندی مردم هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که پروژههای بزرگمقیاس، زمانبر و پر هزینه هستند، بیان کرد: پروژههای بزرگمقیاس نیازمند برنامهریزی دقیق و منسجم برای اجرا و بهرهبرداری است.
اسکندری با تاکید بر این نکته که پروژههای کوچکمقیاس پروژههایی قابل تعریف در مناطق هستند، گفت: اجرای پروژههای کوچکمقیاس با توجه به بلوغ عمرانی مناطق و براساس فرمول یک، سه و پنج به مناطق واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داشتهایم در تعریف پروژههای عمرانی به تعریف واقعی برسیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه پیش از این در شهرداری مشغول بکار بوده و با روند کاری مدیریت شهری آشنا است، تصریح کرد: اگر اختلاف شورای اسلامی شهر و شهرداری از سر صدق و صفا باشد موجب حرکت و اگر از سر عناد باشد مسائل حاشیهای را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در اجرای پروژههای شهری نیاز سنجی در اولویت برنامهها بوده است، گفت: به دنبال المانسازی در شهر نیستیم.
به گفته اسکندری؛ در طراحی و اجرای پروژههای عمرانی در کنار توجه به مهندسی ارزش و محدودیتها، رویکرد موضوع ترافیک و انتقال ترافیک از مرکز شهر به رینگهای پیرامونی است.
وی بیان کرد: مطالعات جامع ترافیکی شهر شیراز که قرارداد آن در اسفندماه سال گذشته با دانشگاه علم و صنعت نوشته شده، پایان مردادماه به اتمام میرسد و به عنوان نقشه راه اجرای پروژههای عمرانی شهر شیراز خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خط ۲ مترو شیراز در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری میرسد و به خط یک متصل خواهد شد و ساکنین جنوب و شرق شیراز میتوانند از این خط برای تسریع در تردد استفاده کنند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی
لینک کوتاه :
https://pegahekhabar.ir/?p=30859