لزوم تغییر در نحوه برخورد سازمان‌های دولتی با شرکت‌های دانش‌بنیان
لزوم تغییر در نحوه برخورد سازمان‌های دولتی با شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش پگاه خبر؛نصیری رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا گفت: در شرایط کنونی توجه ما به آمار و ارقام بسیار زیاد است. این در حالی است که اگر ما تنها به آمارها تکیه کنیم نمی‌توانیم شاهد رشد کیفی شرکت‌ها باشیم و در نهایت فقط به توسعه فیزیکی دست می‌یابیم. نصیری در رابطه […]

به گزارش پگاه خبر؛نصیری رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا گفت: در شرایط کنونی توجه ما به آمار و ارقام بسیار زیاد است. این در حالی است که اگر ما تنها به آمارها تکیه کنیم نمی‌توانیم شاهد رشد کیفی شرکت‌ها باشیم و در نهایت فقط به توسعه فیزیکی دست می‌یابیم.
نصیری در رابطه با نحوه برخورد ادارات و سازمان‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حوزه بیمه و مالیات همان برخوردی که با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود با یک شرکت غیر دانش‌بنیان و غیرنوآور نیز صورت می‌گیرد.
در حالی که قانون به سازمان‌ها اجازه داده است که نوع نگاهشان را در مقابل این شرکت‌ها تغییر دهند.

نصیری افزود: به عنوان مثال در بحث مالیات عنوان شده که شرکت‌ها باید ۲۵ درصد از سود سالیانه را به عنوان مالیات پرداخت کنند. اما در تبصره‌ای آمده است که اگر قرارداد شرکت در حوزه فناوری اطلاعات؛ قراردادی مبنی بر خرید نرم‌افزار باشد باید ۱۲ درصد از سود سالیانه به عنوان مالیات پرداخت شود و اگر قرارداد تولید نرم‌افزار باشد این رقم به ۶درصد کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قطعا به توسعه و رونق اقتصادی آنها کمک خواهد کرد و این شرکت‌ها می‌توانند در آینده به سطحی برسند که مالیات بیشتری هم پرداخت کنند. همچنین توسعه این شرکت‌ها موجب خواهد شد که نیازمندی‌های ادارت و سازمان‌ها نیز سریعتر و دقیق‌تر برطرف شود و در نهایت شاهد پیشرفت و موفقیت سازمان‌های دولتی در مسیر دستیابی به اهدافشان باشیم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

لزوم تغییر در نحوه