پایان برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع لارستان
پایان برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع لارستان

به گزارش پگاه خبر؛معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات برداشت کلزا از سطح حدود هزار هکتار از مزارع این شهرستان که از اواسط فروردین ماه آغاز شده بود در اواخر اردیبهشت ماه پایان یافت.  علی سعیدی نژاد تصریح کرد: با میانگین عملکرد ۱/۸ تن در هکتار، قریب […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات برداشت کلزا از سطح حدود هزار هکتار از مزارع این شهرستان که از اواسط فروردین ماه آغاز شده بود در اواخر اردیبهشت ماه پایان یافت.

 علی سعیدی نژاد تصریح کرد: با میانگین عملکرد ۱/۸ تن در هکتار، قریب به ۲ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان لارستان برداشت و روانه مراکز خرید شد.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت پانزده هزار تومان بوسیله دولت اضافه کرد: بیش از ۱۶۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان شهرستان توسط دو مرکز خرید حومه و زرین خوشه منصورآباد خریداری شده است .

سعیدی نژاد با بیان اینکه دانه روغنی از جمله محصولات راهبردی مورد حمایت دولت است، افزود: کاشت کلزا علاوه بر کاهش وابستگی در تامین روغن مورد نیاز به خارج از کشور در ایجاد یک تناوب زراعی مناسب نیز کارآمد است .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پایان برداشت دانه روغنی