ضرورت تشکیل تشکل های تخصصی در حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات
ضرورت تشکیل تشکل های تخصصی در حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات،ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به نحوه فعالیت در فضای فناوری، اطلاعات و ارتباطات گفت: ایجاد تشکل های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای صنعت ICT ضروری است. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات، […]

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات،ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به نحوه فعالیت در فضای فناوری، اطلاعات و ارتباطات گفت: ایجاد تشکل های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای صنعت ICT ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر در فضای فناوری و اطلاعات کار تشکلی مفهوم نیست و حال و هوای حاکم در این فضا مبتنی بر فعالیت های داوطلبانه در جوامع آزاد و دانشجویی است.

وی افزود: نیاز است برای حضور موثر و اثرگذار در فضای کسب و کار، قوانین و مقررات و ضوابط حاکم بر فضای فناوری و اطلاعات کشور و استان به سمت کار تشکلی حرکت کرده و فعالیت ها این بخش را ساماندهی کنیم.

راهدار اظهارداشت: جهان امروز در حال تجربه تغییرات بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی است که این تغییرات منحصر به تعداد کاربران، تجهیزات و حجم اطلاعات بیشتر نیست بلکه بخشی ناشی از تصمیمات و سیاست گذاری‌های مربوط به این حوزه می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کمیته ها و کارگروه های زیر مجموعه این کمیسیون جلسات کارشناسی متعددی پیرامون پیرامون پایش فضای کسب و کار در حوزه ICT و استخراج رمز ارزها و توسعه پایش فضای کسب و کار با همراهی جوامع آزاد برگزار شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بررسی آئین نامه صدور مجوز استخراج رمز ارزها ادامه داد: این آیین نامه را با حضور فعالان حضور رمز ارزها در استان بررسی کردیم و در این زمینه پیشنهاداتی را از سوی اتاق بازرگانی فارس برای اتاق ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده و ارسال کرده ایم.

راهدار عنوان داشت: بر اساس دستورالعمل صدورجواز تاسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلو وات باشد ممنوع اعلام شده است لذا با توجه به ظرفیت اسمی دستگاهها و ارز استخراجی، صرفا قابلیت طرح جهت بیت کویین را داشته و در مورد رمز ارزهای دیگر قابلیت بحث ندارد.

وی تصریح کرد: تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری برق کشور و یا تولید برق به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدید پذیر، CHP، نیروگاه خصوصی و غیره مشخص شده است که در این زمینه پیشنهاد ما این است که اصلاح تعرفه تامین انرژی، CHP نیز در دستور العمل و صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز لحاظ شود.

راهدار افزود: پیرامون صدور جواز تاسیس در محل استیجاری لزوم ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر استاد رسمی برای واحدهای خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی و در شهرک ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرکهای صنعتی استان بیان شده است که شفافیت این بند از دستورالعمل پیشنهاد شده است.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به ممنوعیت فعالیت در واحدهای تولیدی و واحدهایی که به بیشتر از سه سال از عدم فعالیت آنها نگذشته است، پیشنهاد شده استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی نیز مدنظر قرار داده شود و صدور یا اصلاح مجوز برای این واحدها ممنوع نباشد.

در این جلسه مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: قطعی اینترنت در دو هفته گذشته خسارات جبران ناپذیری به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرده است و نکته مهم در این اتفاق ایجاد بی اعتمادی کسب و کارهای اینترنتی و نوپا به شعارهایی است که طی این چند سال در حمایت از این بخش دادیم.

وی با معرفی شبکه ملی اطلاعات و رویکرد مضاعف آن افزود: زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوئیچ ها و مسیریاب ها و مراکز داده ای است به صورتی که درخواست های دسترسی داخلی برای اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می شود به هیچ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه های اینترانت و خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود .

همچنین علیرضا نادری سرپرست کمیته سرمایه گذاری در حوزه ICT این کمیسیون با ارائه گزارش پیرامون ساختار سرمایه گذاری خطرپذیر گفت: هدف از راه اندازی این کمیته ایجاد ارتباط مناسب و کارآمد بین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصادی و ترویج کارآفرینی و همچنین راه اندازی انجمن سرمایه گذاران خطرپذیر است.

وی افزود: جلب ایده پردازان در چرخه سرمایه گذاری و کمک به ایده پردازان و شرکتها نوپا ضروری است و این درحالی است که در چرخه سرمایه گذاری کسب و کارهای نوپا باید به ابعاد مختلف ایده توجه شود.

نادری بیان کرد: شاید در ذهن ایده های مختلفی برای ایجاد یک کسب و کار باشد. بنابراین باید ایده خود را به سرعت پرورش داده و آن را به کسب و کار مناسبی تبدیل کرد که در این زمینه ارائه مشاوره‌های مدیریتی، مالی و فنی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است.

وی اظهارداشت: در راستای حمایت از کارآفرینی و ارزش‏ آفرینی در استان باید مسئولان در هر سطحی متعهد به پشتیبانی و حمایت مالی و غیر مالی از فعالیت‌های کارآفرینان باشند.

همچنین در این جلسه ابراهیمی فرد مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری استان فارس در خصوص معرفی خدمات سرمایه گذاری این صندوق گزارش ارائه کردند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا به ارائه پیشنهادات در خصوص استخراج رمز ها پرداختند.

انتهای پیام/