سند تحول بنیادین نگاه ویژه‌ای به معلم دارد/ علیرضا پاکفطرت: معلمان ما بازیچه دست چپ و راست نخواهند شد
سند تحول بنیادین نگاه ویژه‌ای به معلم دارد/ علیرضا پاکفطرت: معلمان ما بازیچه دست چپ و راست نخواهند شد

به گزارش پگاه خبر؛رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای درست نظام تحول بنیادین منافع بسیاری برای کشور و معلمان دارد به تشریح اهمیت این موضوع پرداخت. علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین با شکوه تجلیل از مقام والای معلم […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای درست نظام تحول بنیادین منافع بسیاری برای کشور و معلمان دارد به تشریح اهمیت این موضوع پرداخت.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در آیین با شکوه تجلیل از مقام والای معلم در اجتماع معلمان نمونه و مدیران مدارس ناحیه یک شیراز، اظهارداشت: بنده هنوز پس از ده‌ها سال از فارغ‌التحصیلی‌ام در دبیرستان در اول عید و در هفته معلم به معلمانم تماس می‌گیرم و اعیاد و مناسبت‌ها را به ایشان تبریک عرض می‌کنم. معلم‌ها بعد از بازنشستگیشان با دیدن شاگردانشان لذت می‌برند و این لذت قابل توصیف نیست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرخواستیم یک نظام و جامعه‌ای را ارزیابی کنیم باید به نظام آموزشی آن نگاه کنیم و اگر خواستیم حال و احوال یک جامعه را بپرسیم باید حال و احوال معلمان آن  را بپرسیم. به نظرم می‌رسد حال جامعه ما امروز خوب نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی امروز خیلی مظلوم واقع شده است. معلمان باید این موارد مظلومیت نظام ما را به دانش‌آموزانشان یادآوری کنند. دادگاه‌های کشورهای بیگانه که سازمان منافقان و سلطنت‌طلب‌ها را بر علیه کشور ما بسیج می‌کنند تا فردی از ایران به نام حمید نوری را به اتهامات واهی محاکمه بین‌المللی کنند، بدانند که خودشان نسبت به ایران به ویژه در زمان جنگ به ما خیانت بسیار کردند. درسال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ ایران قرار بود حمله‌ای سازمان یافته به مواضع دشمن بعثی بکند اما همین منافقان با همکاری ستون پنجم دشمن عملیات ما را به دشمن لو دادند و ۹۰۰ نفر از بهترین و عزیزترین فرزندان این ملت که غواص‌ها بودند را در محاصره دشمن قرار دادند و شهید کردند.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: بیشتر کسانی که در تابستان ۶۷ اعدام شدند همین منافقان و وطن‌فروشانی بودند که آمار و اطلاعات کشور ما را به بیگانگان و دشمنان ملت ما می‌فروختند. این‌ها نسبت به مردم ما کم خیانت نکردند. در تمام دنیا بدترین نوع مجازات‌ها را برای ستون پنجمی‌ها و جاسوسان می‌گیرند ولی در جمهوری اسلامی به این منافقان و جاسوسان و ستون پنجمی‌ها رافت نشان داد اما این‌ها امروز طلبکار نظام ما شده و هنوز هم دست از خباثت و توطئه‌هایشان برنداشته‌اند.

بدون حضور معلم در اجتماع اتفاقی نمی افتد

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل آموزش و پرورش، بیان داشت: معلمان ما بازیچه دست و چپ و راست نخواهند شد. معلم باید خودش جریان‌ساز باشد نه اینکه تحت تاثیر جریانات خاصی قرارگیرد. در مجلس شورای اسلامی نیز کارهای خوبی برای معلمان رقم خورده و باید گفته شود و ما هم هر کاری که درمورد معلمان باشد، حمایت کرده‌ایم.

شهردار اسبق شیراز و نماینده امروز این کلان‌شهر تاکیدکرد: طرح شفافیت مجلس و شفافیت آراء و عملکرد نمایندگان در دستور کار بوده و به طور جد دنبال می‌شود، طرح امروز نمایندگان طرح شفافیت قوای سه گانه به علاوه تمام سازمان‌ها و نهادهاست. با اجرای طرح شفافیت قوا کسی نمی‌تواند به بیت‌المال ملت دست‌درازی کند. طرح تسهیل در فضای کسب و کار طرح دیگر پیش روی نمایندگان مجلس است که منافع زیادی در آن است و به درد تاسیس مدارس و موسسات و دیگر صنوف میخورد. با اجرای برخی از مصوبات و طرح‌های مجلس عمر امضاهای طلایی به پایان می‌رسد. طرح تشدید مجازات اخلالگران مالی و اقتصادی از دیگر طرح‌های مجلس است که با قوت در حال پیگیری و به سرانجام رسیدن است. عده‌ای را که دست‌درازی به بیت‌المال می‌کنند باید دستشان کوتاه می‌شود. برخی از این مفسدان به دادگاه می‌روند و مدتی را حبس می‌شوند با امکانات لازم در حبس و بعد عفو می‌خورند. باید با این افراد برخورد تندشود.
مجلس با دستگاه قضایی هماهنگ است و باید با کمیسیون‌های مختلف هم هماهنگی کند تا این طرح‌ها به سرانجام لازم برسد.

پاک‌فطرت از قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی خبرداد و اظهارداشت: این طرح باید سی سال پیش و بعد از جنگ انجام می‌شد تا اطلاعات کامل افراد از زندگی و درآمد و اتفاقاتی که برای او افتاده با اشاره به یک دکمه رایانه روشن و شفاف شود و همه بدانند که وی که بوده و به کجا رسیده و در چه وضعیتی هست. این طرح مزایای فراوانی دارد خصوصا افرادی که از زیر بار مالیات‌ها فرار میکنند اینجا گرفتار می‌شوند و راه فرار بر آن‌ها بسته می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در هر حال باید مواظب بود و نسبت به ساختن کشور تلاش کرد. ایران نیازمند محصولات استراتژیک مثل گندم است و باید ما در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم تا در جنگ‌ها و درگیری‌ها توان مدیریت منابع خوراکی مردم راداشته باشیم. امروز کشورهای همسایه ما نیازمند گندم هستند و برخی درصدد قاچاق اقلام مورد نیاز ما هستند و ما باید هوشیار باشیم و جریان‌سازی معلمان برای آماده‌سازی جامعه در برابر اتفاقات موجود و اتفاقات آینده لازم است.

درسند تحول بنیادین نگاه ویژه ای به معلم شده  است

پاک فطرت گفت: در این سند نگاه ویژه‌ای به معلم به عنوان پژوهشگر شده است. اگر سند تحول درست اجرا شود، نظام آموزشی ما هم متحول می‌شود و ضامن اجرای نظام تحول همین شما معلمان و خانواده‌ها هستید و اگر معلم در صحنه نباشد اتفاقی در آموزش و پرورش نخواهد افتاد و نکته آخر در مورد جهش تولید مسکن ملی است که آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کرده و تعاونی‌های مسکن را برای خانه‌دار شدن این قشر شریف به ویژه معلمان جوان فاقد مسکن فعال و در این طرح شرکت نماید.

گفتنی است درمراسم یادشده‌، فرماندار شهرستان شیراز، مدیر‌کل آموزش و پرورش فارس و شورای معاونان، مدیرناحیه یک شیراز و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی استان حضور داشته و برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

سند تحول بنیادین