برگزاری کارگاه مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه پیام نور اوز
برگزاری کارگاه مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه پیام نور اوز

کارگاه تخصصی مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه پیام نور اوز، برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور اوز ، به همت کانون همیاران سلامت و روان دانشگاه پیام نور اوز، کارگاه ۶ ساعته مشاوره پیش از ازدواج با همکاری اداره بهزیستی لارستان در دانشگاه پیام نور اوز، […]

کارگاه تخصصی مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه پیام نور اوز، برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور اوز ، به همت کانون همیاران سلامت و روان دانشگاه پیام نور اوز، کارگاه ۶ ساعته مشاوره پیش از ازدواج با همکاری اداره بهزیستی لارستان در دانشگاه پیام نور اوز، برگزار گردید.

مرضیه دهقان سخنران کارگاه و کارشناس ارشد روانشناسی گفت: آمادگی برای شروع زندگی مستلزم آموزش و مشاوره هایی است که در زندگی کاربردی و عدم آشنایی با آنها گاهاً پایه های زندگی را لرزان خواهد کرد و برگزاری چنین کارگاه هایی جهت آشنایی و آگاهی ازاهمیت ویژه ای برخوردار است تا ما را در مهارتهای زندگی توانمند سازد . قبل از هرچیز بایستی به اشتباهات رایج هنگام خواستگاری و قبل از آن بپردازیم ، برخی در ذهنیت خویش به دنبال آغاز روابط رمانتیک پیش از شناخت هستند و یا نشانه های هشدار دهنده را نادیده گرفته و از باورها و ارزش های خود دست می کشند.گروهی نیز درگیرودار احساسات، علایق و فعالیتهای خود را کنار گذاشته که به رکود فکری وخمودگی می انجامد و یا در کانال شور و هیجان تسلیم نیازهای جنسی شده و امید دارند می توانند همسر خود را تغییر دهند، طولانی شدن زمان دوستی معضل اکثر روابط می باشد و بازگویی خاطرات معشوق سابق از بدترین اشتباهات قبل از ازدواج است. بایستی دانست عشق مفهوم انتزاعی دارد و نمی توان آن را با استفاده از واژه ها و کلمات، تعریف کرد .وی در ادامه گفت :برای دانستن مفهوم عشق به نظریه عشق استرنبرگ که عشق را به مثلثی مرکب از ۳بخش تشبیه نموده وهرکدام نیز دستورالعمل خاص خودش را دارد بپردازیم .الف) صمیمیت جوهره عشق را تشکیل می دهد که شامل ۱۰ عنصر مهم است و جنبه هیجانی و عاطفی دارد.ب) شور و شوق که مبتنی بر انگیزشهای شهوانی وجذابیت های جسمانی ست.ج) تصمیم و تعهد به صورت آگاهانه و غیر خودآگاهانه تلقی شده و هر کدام از طرفین برای ابراز دوست داشتن ، خود را متعهد به حفظ آن می کند.وی همچنین در ادامه افزود: هنگام خواستگاری خود را در دام اثر هاله ای طرف مقابل نیاندازیم اثر هاله ای در روانشناسی یک نوع خطا در شناخت و اتخاذ تصمیم می باشد که تحت تاثیر ذهنیت مخاطب شکل و تصمیم را به گمراهی می کشاند. مانندآراستگی و خوش صحبتی خواستگار در بدو آشنایی که می تواند چشمهای ما را از مسایل اخلاقی و مهم تر ببند.