دولت در دیپلماسی منطقه‌ای عزتمندانه ایستاده است
دولت در دیپلماسی منطقه‌ای عزتمندانه ایستاده است

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید تلاش کرد که این دستاوردها و برکت ماه رمضان حفظ شود اما یکی از عوامل حفظ اعمال پرهیز از ریا است. وی با تاکید بر اینکه باید همه اعمال […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید تلاش کرد که این دستاوردها و برکت ماه رمضان حفظ شود اما یکی از عوامل حفظ اعمال پرهیز از ریا است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه اعمال را برای خدا انجام داد، گفت: توجه به خدا می‌تواند ما را از گناه باز دارد اما علنی گناه کردن نشان از عناد است چون اگر مسلمان هستیم باید حرمت اسلام حفظ شود.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به روز شیراز افزود: مسئولان به ویژه ارشاد و تبلیغات اسلامی اصالت‌های شیراز در راس آنها حرم مطهر و شخصیت احمدبن‌موسی(ع)  و در کنار آن شخصیت‌ها و عالمان برجسته این شهر را معرفی کنند.
رضوی اردکانی با انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها بیان کرد: بی‌حجابی‌ها چهره شهر شیراز را زشت کرده است به گونه‌ای که در برخی از مکان‌ها روسری‌ها هم برداشته شده که این ناهنجاری در جامعه اسلامی نوعی دهن‌کجی به ارزش‌های اسلامی است‌.
وی با اشاره به وضعیت کشور، گرانی‌ها و کمبود برخی از کالاها عنوان کرد: این امر به قشر ضعیف فشار مضاعف وارد می‌کند و دولت هم برای بهبود وضعیت تلاش می‌کند اما مسئله گرانی چیزی نیست که از آن مطلع نباشد.
امام جمعه موقت شیراز با طرح این سوال که چرا وجود همه تلاش‌ها چرا مسئله گرانی‌ها حل نمی‌شود، تصریح کرد: میانگین صادرات نفت ۱٫۵ میلیون بشکه است که پولش هم برگشته صادرات غیرنفتی هم بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده است اما با این وجود چرا کمبودهایی دیده می‌شود؟
وی با بیان اینکه ارزهای دولتی در گذشته مرکز فساد شده بود، گفت: اجناسی که در ایران است با ارز دولتی خرید می‌شود اما به کشورهای دیگر قاچاق کرده و با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد که قوه قضائیه برخورد با این امر را در دستور کار قرار داده است.
رضوی اردکانی افزود: نظارت و برخورد در دولت انجام می‌شود اما تا زمانی که مابه‌تفاوت پول ملی و  دلار زیاد است این مشکل وجود دارد، پیشنهاد این است که نخبگان اقتصادی دولت این فاصله را کم کنند تا برای قاچاقچی صرفه اقتصادی نداشته باشد.
وی عنوان کرد: باید ارزش پول ملی بالا رود و این همت می‌خواهد، رهبر انقلاب گفتند ما بن‌بست نداریم، تا زمانی که مابه‌تفاوت بین پول ملی و ارزش دلار است مشکلات وجود دارد اگر حل شد احتکار و قاچاق سوددهی نخواهد داشت.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برخورد با احتکار و قاچاق مسکن موقت است، تاکید کرد: علاج اصلی بالا بردن ارزش پول ملی است؛ با این حال گرانی و کمبود است و دولت هم می‌گوید که یارانه می‌دهیم که دست دلال نیفتد اما باید اول یارانه بدهند بعد گران کنند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین تاکید کردند، گفت: قضاوت درباره کشور فقط نباید متکی به اقتصاد باشد شاخص‌های دیگر از جمله امنیت، سلامت و غیره نیز نگاه کرد. اسرائیل امروز امنیت ندارد و تحرکات فلسطینی‌ها مقدمه نابودی اسرائیل است اما هیچ کشوری قدرت تهدید ما را ندارد.
امام جمعه موقت شیراز افزود: پیشرفت‌های علمی کشور نیز باید دیده شود، شاخص استفاده از تحریم دیگر موردی است که باید در قضاوت وضع موجود دیده شود این دولت هم واکسن وارد کرد و هم واکسن ساخت امروز وضع کرونا در حال عادی شدن است.
رضوی اردکانی افزود: بسیاری در داخل سیاه‌نمایی می‌کنند و منتظر گرفتن مقام و جایگاه در آینده هستند می‌خواهند به این دولت ضربه بزنند و ما تا زمانی که دولت مورد حمایت رهبری است، از آن حمایت می‌کنیم.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به دیگر اقدامات دولت گفت: بدهکاری دولت در هفت ماه عمر آن صفر شده اما در مدت هفت ماه نمی‌توان همه مشکلات را حل کرد. امروز دولت در دیپلماسی منطقه‌ای عزتمندانه ایستاده ولی آمریکا بازی درمی‌آورد وگرنه ایران اتمام حجت کرده است. تجارت با کشورهای همسایه و آسیا چندین برابر شده که آثارش بعدها مشخص می‌شود. دولت اصلاح بودجه را انجام داده و بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت قرار گرفته  و بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج می‌شوند.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی صدها کارخانه تولیدی، آزادسازی حریم دریاها و رودخانه‌ها، حضور مردمی رئیس‌جمهور با عموم مردم و سفرهای استانی از دیگر خدمات دولت است اما باید مردم هم همکاری بیشتری با دولت داشته باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دولت در دیپلماسی