مردم‌سالاری دینی در قالب شوراهابه میدان آید‌/فلسطینی‌ها امروز قدرتمند و انتقام خود را می‌گیرند
مردم‌سالاری دینی در قالب شوراهابه میدان آید‌/فلسطینی‌ها امروز قدرتمند و انتقام خود را می‌گیرند

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه معنویت دارای درجات و مراتبی است، اظهارداشت: از جمله قدم‌هایی که برای کسب معنویت باید برداریم مسئله مراقبه است که در دو بعد فردی و اجتماعی باید رخ دهد. وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه معنویت دارای درجات و مراتبی است، اظهارداشت: از جمله قدم‌هایی که برای کسب معنویت باید برداریم مسئله مراقبه است که در دو بعد فردی و اجتماعی باید رخ دهد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراقبت اجتماعی است، گفت: برای تحقق مراقبت اجتماعی باید به ارزش‌های دینی باور داشته باشیم، باید ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را بشناسیم و پس از آن خواهان اجرای ارزش‌ها باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه گام سوم با امر و نهی همراه است، افزود: باید مراقب باشیم که جامعه دینی ما عقب‌گرد نکند، فضای معنوی اجتماع نیز باید مهم باشد و نباید به مراقبه فردی تکیه کرد.

آیت‌الله دژکام با انتقاد از برخی رفتارها که مجازات خطاکار مانع ایجاد شود، بیان کرد: تهاجم فرهنگی و فضای رسانه‌ای دشمن سبب این امر شده که برخی به نیروی انتظامی برای مجازات یک قاتل اعتراض کنند در حالی که همه باید نسبت به مجازات خطاکار و قاتل همراه باشند.
وی با تاکید بر کار تشکیلاتی عنوان کرد: همه فعالان فرهنگی و اجتماعی آستین همت بالا بزنند تا ارزش‌های دینی در اجتماع بیشتر اجرا شود هر چه ارزش‌ها بیشتر عمل شود نگرانی‌های والدین برای فرزندانشان کمتر می‌شود.
امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با بیان اینکه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است، گفت: کارگران در دنیا مظلوم واقع شدند اما در نظام دینی به عدل و انصاف توصیه شده که در آن به حق کارگر و کارفرما تعدی نمی‌شود و این دو گروه باید با هم تولید را پیش ببرند اما امروز شرایط اقتصادی فشار مضاعفی به جمعیت کارگر وارد می‌کند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت و گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: حرکت جدیدی که در مجلس شکل گرفت برای اینکه حقوق معلمان بهتر تامین شود امید است که این حرکت مجلس به خوبی جامعه عمل بپوشد.

وی با بیان اینکه امروز دو مناسبت دارد، تصریح کرد: یکی از مناسبت‌ها روز شوراها است که کار عظیمی در کنار دولت برای مدیریت شهرها و روستاها انجام می‌دهند، نظام شورایی نیاز به تقویت دارد و مردم‌سالاری دینی در قالب شوراها باید به میدان آید‌.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مناسبت اصلی امروز روز قدس است که احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان به رخ کشیده شد، گفت: امروز یادگار امام راحل، مایه امید مستضعفان عالم و خاری در چشم دشمن است.

وی با بیان اینکه خدا اراده کرده که جهان به دست مستضعفان اداره شود، افزود: پس از دو سال که کرونا مجال به میدان آمدن نمی‌داد امروز حماسه آفریدید و به دنیا نشان دادید که لشکر محمد(ص) خواهد آمد، خدا به مظلومان اجازه دفاع از خودشان را داده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز پرچم عزت ایران اسلامی را از نسل نوجوان تا سالخوردگان به دست داشتند، عنوان کرد: خدا وعده پیروزی مظلومان را داده است و امروز عرصه نبرد جبهه مقاومت رو به پیروزی است، مظلومان یمن امروز قدرت تولید سلاح و مقابله با دشمن را دارند.

وی با بیان اینکه در سوریه، لبنان و عراق این مقاومت به خوبی دیده می‌شود، تصریح کرد: امروز علائم قدرتمندی مردم آشکار شده و فضای مقاومت آنچنان در سرزمین‌های اشغالی زیاد شده که فرصت فکر کردن از اسرائیل گرفته شده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو و اسرائیل نمی‌دانند چکار کنند، گفت: فلسطینی‌ها امروز قدرتمند شدند و انتقام خودشان را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون فلسطینی امروز در آوارگی هستند و این غیر از فلسطینی‌های مهاجر هستند، افزود: یک رژیم آدمکش کشور اینها را به ظلم و زور گرفتند و همه دنیا در مقابل این ظلم سکوت کردند و وظیفه انسانی و اسلامی ما این است که به فکر فلسطینی‌ها باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روز قدس به صورت ویژه در حمایت از فلسطین مردم به میدان آمدند، عنوان کرد: به  آمریکا که هر تحریم و ظلمی می‌توانستند به ملت ایران کردند و اسرائیل می‌گویم که صدای فریاد ملت ایران و مردم سومین حرم اهل بیت در بیان مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بشنوند‌.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مردم‌سالاری دینی