بخش دیالیز بیمارستان قائمیه به بهره‌برداری رسید
بخش دیالیز بیمارستان قائمیه به بهره‌برداری رسید

بخش دیالیز بیمارستان شهید فرج اله رضازاده شهر قائمیه مرکز شهرستان کوه چنار در استان فارس با مساحت ۱۴۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.  این بخش با دارا بودن سه دستگاه دیالیز، نیاز مراجعان زیر پوشش را تامین می کند و به همت دکتر سیروس متوسل نیک اندیش تامین سلامت به بهره […]

بخش دیالیز بیمارستان شهید فرج اله رضازاده شهر قائمیه مرکز شهرستان کوه چنار در استان فارس با مساحت ۱۴۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 این بخش با دارا بودن سه دستگاه دیالیز، نیاز مراجعان زیر پوشش را تامین می کند و به همت دکتر سیروس متوسل نیک اندیش تامین سلامت به بهره برداری رسیده است.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یک‌شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح با توجه به تعداد مراجعان به بخش دیالیز بیمارستان در زمینه اضافه کردن یک دستگاه جدید به این بخش قول همکاری داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشارکت و حضور نیک اندیشان در خصوص رفع مسایل درمانی را مهم برشمرد و گفت: مشارکت نیک اندیشان در امر تکمیل و تجهیز مراکز درمانی امری ضروری است.

اکبری با تاکید بر راه اندازی بخش های بستری با اولویت بخش داخلی و اطفال و راه اندازی اتاق عمل بیمارستان شهید رضازاده قائمیه، بر تلاش بیشتر مسوولان درمانی شهرستان در این زمینه تاکید کرد.

بر اساس آمارهای موجود بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار کلیوی همودیالیز و افزون بر ۲۰۰ بیمار کلیوی صفاقی در استان فارس روزانه خدمات دیالیز دریافت می کنند.

با توجه به افزایش روزافزون بیماران با نارسایی مزمن کلیوی، ارتقای دانش عموم مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر که عامل اصلی ایجاد نارسایی مزمن کلیوی هستند، امری ضروری است که کنترل فشارخون، انجام آزمایش های دوره ای، اصلاح الگوی تغذیه و قطع مواد غذایی زیان آور و ورزش، اهمیت ویژه ای دارد.

شهرستان نوبنیاد کوه چنار در فاصله ۱۲۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.