رییس دانشگاه شیراز: فضای گفت‌ و گو در این دانشگاه فراهم است
رییس دانشگاه شیراز: فضای گفت‌ و گو در این دانشگاه فراهم است

رییس دانشگاه شیراز با اشاره به ضرورت اهمیت ایجاد فضایی با نشاط و گفت‌وگو محور در این دانشگاه، گفت: دانشگاه شیراز همواره امکان بحث و تبادل‌نظر را از طریق اعطای مجوز به تشکل‌های دانشجویی داده است و هیچ روز و هفته‌ای نیست که برنامه‌ای در این دانشگاه برگزار نشود. به گزارش پگاه خبر به نقل […]

رییس دانشگاه شیراز با اشاره به ضرورت اهمیت ایجاد فضایی با نشاط و گفت‌وگو محور در این دانشگاه، گفت: دانشگاه شیراز همواره امکان بحث و تبادل‌نظر را از طریق اعطای مجوز به تشکل‌های دانشجویی داده است و هیچ روز و هفته‌ای نیست که برنامه‌ای در این دانشگاه برگزار نشود.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، حمید نادگران یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران بیان کرد: تاکید استاندار فارس بر ضرورت ایجاد فضایی برای مشارکت همه نحله‌ها و گروه‌های دانشجویی مورد توجه این دانشگاه است.

وی افزود: ارائه مجوز به بیش از ۸۰ برنامه در یک ماه اخیر و فراهم‌آوردن امکان شرکت دانشجویان در مباحث مختلف زمینه‌های مساعدی را برای هم‌افزایی و مشارکت آنان فراهم کرده است.

رییس دانشگاه شیراز ادامه داد: در مقابل این تعداد تنها ۴ برنامه موفق به دریافت مجوز نشده‌ اند که دلایل آن‌ها هم به برگزارکننده برنامه‌ها ارائه شده است.

نادگران با اشاره به برنامه‌های سیاسی و اجتماعی که در یک هفته گذشته درزمینه مسائل روز همچون گرانی بنزین و انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، ابراز داشت: در هفته گذشته حضور نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به مطالبات دانشجویان و نیز ارائه عملکرد چهارساله آنان یکی از برنامه‌هایی بود که در آستانه انتخابات فضایی پرشور را رقم زد؛ همچنین حضور دکتر حسین راغفر اقتصاددان و محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که همزمان با برنامه یادشده توسط دو تشکل دانشجویی انجام شد، نشان‌دهنده ایجاد زمینه‌هایی برای نشاط‌بخشی به فضای فکری دانشگاه است.

وی بیان کرد: دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه مادر کشور همواره محل تضارب ایده‌ها و اندیشه‌هاست و این مهم با برگزاری نشست‌ها، میزگردها و تریبون‌های آزاد دانشجویی نیز امکان مباحثه برای دانشجویان فراهم شده است.

نادگران با بیان اینکه دانشجویان کلید حل مشکلات و مسائل مختلف جامعه در همه زمینه‌ها هستند، بر ضرورت ایجاد فضایی بانشاط و پرامید تاکید کرد و ابراز داشت: اعتماد به خرد و خلاقیت جمعی دانشجویان موجب قدرت‌بخشی به ظرفیت‌های دانشجویی کشور است که رشد همه‌جانبه را در زمینه‌های مختلف اجتماعی به همراه دارد.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در برنامه روز دانشجو که در دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرد که اجازه دهند دانشجویان فعالیت تشکیلاتی خود را انجام دهند و مطالب صنفی خود را بیان کنند؛ همچنین تشکل‌های صنفی، سیاسی، علمی و فرهنگی دانشجویان نیز باید جایگاه خاص خود را داشته باشند و بدون دغدغه فعالیت‌ کنند.
او ادامه داد: دانشجویان باید فرصت ارائه افکار، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های خود را داشته باشند و معتقدیم که فعالیت تشکل‌ها به صلاح کشور، مردم و نظام است.