بزرگان اصناف احکام فقهی کاسبان و فروشندگان رایاد بگیرند
بزرگان اصناف احکام فقهی کاسبان و فروشندگان رایاد بگیرند

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لزوم مراقبت قلب و زبان اظهارداشت: فضای مجازی و رسانه هم گاهی به این پشت سر حرف زدن و غیبت کردن کمک می‌کند، باید از این گناهان دوری کرد. وی با بیان اینکه دو شب قدر که در پیش است […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به لزوم مراقبت قلب و زبان اظهارداشت: فضای مجازی و رسانه هم گاهی به این پشت سر حرف زدن و غیبت کردن کمک می‌کند، باید از این گناهان دوری کرد.
وی با بیان اینکه دو شب قدر که در پیش است باید تلاش کنیم از برکات آن بهره‌مند شویم، گفت: یک سال آنچه برای ما مقدر می‌شود در این شب به امضا می‌رسد.
امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت امام علی(ع) افزود: امام علی(ع) مظهر عدالت بوده است، فریاد عدالت همیشه از سوی ایشان بلند است و بشریت اگر علی‌بن‌ابی‌طالب را نداشت عدالت گم می‌شد بنابراین من و شما هم باید در مسیر عدالت قدم برداریم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عدالت در جامعه نباید فراموش شود و مورد کم لطفی مسئولان قرار بگیرد، بیان کرد: به دنبال عدالت باشید و رهبری هم در بیانیه گام دوم به صورت ویژه به این امر پرداختند.
وی با بیان اینکه از مصادیق مهم عدالت این است که در گزینش‌ها و انتصابات مردم تبعیض احساس نکنند، عنوان کرد: این مسئله خیلی مهم است و برای مسئولان کشور و استان باید مورد تاکید باشد، برای کسی که حقش نیست اعمال نفوذ نشود.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر تبعیض روا شود اما کسی هم نفهمد باید در قیامت جواب بدهد، گفت: اگر مناصب به شایستگان اختصاص پیدا کرد اموال هم حفظ می‌شود، این نکته بسیار مهمی است که باید توجه شود‌.
امام جمعه شیراز با انتقاد از گرانفروشی‌ها افزود: گاهی اوقات فقط مسئولان نیستند بلکه فروشندگان نباید بیش از حق خود از مردم بگیرند، اصل کار امام جمعه یادآوری قیامت است، نسبت به تصرف در اموال و خون مردم در شیشه کردن باید پاسخگو بود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بزرگان اصناف در زمینه گرانفروشی‌ها ورود کنند، عنوان کرد: احکام فقهی را کاسبان و فروشندگان باید یاد بگیرند.
وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبری افزود: این هم یکی از مصادیق عدالت است که باید حوزویان و دانشگاهیان برای تبیین آن کمک کنند چون ممکن است تا دولت آن را تبدیل به سازوکار اجرایی کند، طول بکشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روز قدس در جمعه آینده گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل کرونا روز قدس به خوبی برگزار نشد دشمن از این فرصت استفاده کرد و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرد اما مردم فلسطین با این خیانت کشورهای عربی توجه بیشتری به خود کردند.
وی با اشاره به عملیات‌های مقاومت در خود تل‌آویو گفت: مردم برای حق مسلم خودشان مبارزه می‌کنند و باید با جدیت و اهتمام روز قدس را گرامی داشت و با فریاد بلند برای حمایت از مردم فلسطین در این روز و برنامه‌های آن شرکت کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بزرگان اصناف