شیراز؛ میزبان جلسه توجیهی رابطان طرح ملی «فهما» در شهرستان های استان فارس شد
شیراز؛ میزبان جلسه توجیهی رابطان طرح ملی «فهما» در شهرستان های استان فارس شد

جلسه توجیهی رابطان طرح ملی «نظام جامع فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» شهرستان های استان فارس به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در شیراز برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، […]

جلسه توجیهی رابطان طرح ملی «نظام جامع فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» شهرستان های استان فارس به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس امروز (۱۴آذر) در جلسه توجیهی رابطان طرح ملی «نظام جامع فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» شهرستان های استان در شیراز ضمن تشریح اهداف برگزاری این طرح، گفت: طرح ملی«فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، در راستای معرفی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طراحی و دنبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه در قالب این طرح سعی می شود تا فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» معرفی و احصا شود، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد برنامه های خود را در قالب های مختلف ثبت نام اعضا، معرفی برنامه ها، اخبار، ثبت طرح، ثبت ایده، ثبت گروه های سرود و تئاتر و بخش های دیگر را در صفحه کاربری اختصاصی کانون در این سامانه به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت می کنند که برای همه کشور قابل مشاهده است.

مدیر طرح ملی «فهما» در استان فارس با تاکید بر اینکه این آمار کمی و کیفی بوده و قابل ارزیابی است، گفت: کانون ها در ازای ثبت فعالیت ها امتیازاتی کسب می کنند که همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) استانی که بیشترین فعالیت را داشته باشد، به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می شود و مبلغ یک میلیارد تومان نیز به فعالیت های کانون های آن استان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۱ رابط طرح ملی «فهما» در شهرستان های استان فارس، تاکید کرد: از طریق این رابطان فعالیت های کانون های مساجد شهرستان ها در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود و همچنین می توانند طرح های محله محور، ایده های نو برای جذب نونهالان و نوجوانان به مساجد با روش های نوین، ساماندهی رابطان خبری کانون ها، شناسایی آسیب های اجتماعی منطقه استقرار کانون را ارائه و همچنین مسائل و مشکلات پیش روی کانون های مساجد را نیز به استان منتقل کنند.

براساس این گزارش، در جلسه توجیهی ۶۱ رابط طرح ملی «فهما» در شهرستان های استان فارس توسط کارشناسان ستادهماهنگی کانون های مساجد فارس آموزش های لازم در بخش های اطلاعات کانون و ثبت نام اعضا و ارکان کانون، مدیریت کانون و اخبار و آگهی ها ارائه و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.