نشست هم اندیشی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با روسای دانشگاه های استان فارس و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر نقش دانشگاه ها در مدیریت امور اجتماعی و تلاطم محیطی برگزار شد. به گزارش روابط […]
نشست هم اندیشی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با روسای دانشگاه های استان فارس و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر نقش دانشگاه ها در مدیریت امور اجتماعی و تلاطم محیطی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این نشست عنوان کرد: به هم ریختگی روانی جوانان در کشور از دستورکارهای دشمنان به ویژه آمریکا بوده که همه تلاش خود را برای فروپاشی کشور به کار بسته اند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر «مصطفی رستمی» با تاکید بر نقش دانشگاه ها در مدیریت تلاطم محیطی، افزود: با طراحی ستیزه جویانه دشمنان در رابطه با مسایل اجتماعی و دغدغه های اقتصادی، اغتشاشات اخیر طراحی شد که با مدیریت و درایت مردم به ویژه دانشگاهیان، با ناکامی دشمنان مواجه شد.
او در ادامه به بیان دغدغه های روسای دانشگاه ها با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و راهکارهایی در این زمینه عنوان کرد.
تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استقلال و علمی کردن دانشگاه ها
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با این تاکید که دانشگاه ها باید محل صحبت و تبادل نظر باشد، گفت: نخستین موضوعی که در هر دانشگاه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، موضوع استقلال آن است.
دکتر «علی بهادر» با اشاره به اینکه شرط رشد و شکوفایی هر دانشگاهی این است که در هر زمینه ای استقلال داشته باشد، افزود: اگر دانشجویی می تواند یک موضوع علمی را به چالش بکشد، این نشان از استقلال اوست.
او ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش می رود، لازمه آن داشتن و افزایش استقلال در دانشگاه ها و احترام به اساتید و دانشجویان است چراکه بدنه دانشگاه ها توانمندی لازم برای حل مسایل داخلی مجموعه را داراست.
وحدت و همدلی دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی، از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر بهادر بود.
او با این تاکید که علم همیشه به هم مرتبط است و با تلفیق و اتصال آن پیشرفت بیشتری حاصل می شود، عنوان کرد: با گروه های علمی مشترک در بسیاری از مسایل به ویژه ساخت تجهیزات پزشکی می توان اقدام ها و ابداعات نوآورانه داشت؛ این همکاری میان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز به چشم می خورد.
علمی کردن دانشگاه ها از دیگر موضوعاتی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آن سخن گفت.
رییس دانشگاه شیراز نیز در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: با مدیریت و درایت روسای دانشگاه ها، حضور و نقش موثر دانشجویان، تشکل ها و کانون های دانشجویی؛ از آسیب و ورود دشمنان به این حوزه جلوگیری می شود.
دکتر «حمید نادگران» افزود: نیازمند تمهیدات موردنیاز در سطح ملی برای همفکری و همدلی با دیگر نهادها هستیم.
رئیس دانشگاه دولتی جهرم نیز در این نشست گفت: دو هزار دانشجو، ۷۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ نفر کارمند در این دانشگاه فعال هستند.
دکتر «کامبیز مینایی» افزود: نقش امام جمعه، فرماندار و مردم در پیشگیری از آسیب ها به سیستم آموزشی بسیار تاثیرگذار است.
او درادامه به موضوع «آمایش» در دانشگاه ها و اهمیت عملیاتی کردن آن پرداخت.
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست بزرگترین آسیب در دانشگاه ها را «سیاست زده شدن دانشگاه ها» برشمرد که موجب آسیب به دانشجو و دانشگاه می شود.
دکتر «محمدمهدی علویان مهر» دانشجویان را فرزندان اساتید و مسوولان برشمرد و عنوان کرد: این جوانان، برادران و خواهران ما هستند که باید چگونگی رفتار با آنان را بسیار مورد توجه قرار داد تا از مهاجرت و فرار مغزها جلوگیری شود.
اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کار دانشجو پرداختن به سه موضوع تعلیم، ورزش و تهذیب نفس است، دیگر تاکید رییس دانشگاه صنعتی شیراز در این نشست بود.
دکتر «حسین افلاکی فرد» رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست از قدمت ۱۰۰ ساله این دانشگاه در کشور گفت و ضمن اعلام تحصیل چهار هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، توضیحاتی پیرامون فضای فیزیکی و تحصیلی این دانشگاه ارایه داد.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس و مدیرگروه های معارف دانشگاه های استان نیز در این نشست حضور داشتند.
این نشست با پرسش و پاسخ روسای دانشگاه های استان فارس و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان همراه بود که پیشنهادات و انتقاداتی نیز در زمینه های مختلف آموزشی مطرح شد