ایمن سازی شبکه گاز شهری در شیراز
ایمن سازی شبکه گاز شهری در شیراز

با نصب دستگاه قطع اضطراری ، شبکه گاز شهری شیراز ایمن و برضریب ایمنی خطوط گاز افزوده می شود. مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت : با ایجاد کمیته مقاوم سازی ، طرح ایمن سازی شبکه گاز شهری با بلوک بندی مناطق شهری و تهیه و نصب ۴۴ دستگاه شیر قطع اضطراری برقی در […]

با نصب دستگاه قطع اضطراری ، شبکه گاز شهری شیراز ایمن و برضریب ایمنی خطوط گاز افزوده می شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت : با ایجاد کمیته مقاوم سازی ، طرح ایمن سازی شبکه گاز شهری با بلوک بندی مناطق شهری و تهیه و نصب ۴۴ دستگاه شیر قطع اضطراری برقی در شیراز اجرا می شود.
غلامعباس حسینی با بیان این که شهر شیراز یکی از نخستین شهرهای گازرسانی شده در ایران بوده و نصب خطوط انتقال گاز در این شهر به سال ۱۳۴۲ بازمی گردد، بر ضرورت مقاوم سازی و ایمن سازی شبکه گاز شهری تاکید کرد .
به گفته وی با نصب دستگاه های شیر قطع اضطراری در ورودی ایستگاه های تقلیل فشار شهری، جریان گاز در حوادث غیر قابل پیش بینی همچون زلزله، رانش و حرکت گسل‌های زیر زمینی ، قطع شده و از نشت گاز و انفجار خطوط انتقال و آتش سوزی جلوگیری می شود

برای اجرای طرح ایمن سازی شبکه گاز شهری در شیراز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است .

  شیراز جزو نخستین شهرهایی است که به مکانیزم خودکار ایمنی و شیرهای قطع خودکار گاز ، تجهیز می شود .