بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین‌ ماه توسط آموزش و پرورش
بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین‌ ماه توسط آموزش و پرورش

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ‌ماه گفت بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا در فارس واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند و آموزش‌وپرورش مصمم است تا از ۱۴ فروردین‌ ماه به صورت جدی بازگشایی مدارس را دنبال کند. محمد خلیل عسکری امروز […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ‌ماه گفت بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا در فارس واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند و آموزش‌وپرورش مصمم است تا از ۱۴ فروردین‌ ماه به صورت جدی بازگشایی مدارس را دنبال کند.
محمد خلیل عسکری امروز در نشست مطبوعاتی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس برگزار شد، گفت: در استان فارس به عنوان اولین و بزرگترین استان با بیشترین تعداد منطقه آموزشی، ۵۹ منطقه آموزشی، ۹۴۱ هزار دانش‌آموز در ۴۳ هزار و ۹۱۷ کلاس و ۹ هزار و ۶۴ مدرسه در حال تحصیل هستند.
وی افزود: از این تعداد ۱۴۲ هزار ۲۹۹ نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی هستند.
عسکری با تاکید بر اهمیت عدالت آموزشی، افزود: سیاست دولت و وزارت‌خانه بر توسعه مدارس هیات امنایی است تا شاهد تحقق عدالت آموزشی در تمام مناطق باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۵۹ هزار و ۴۷۱ نفر فرهنگی شاغل در استان مشغول هستند که با کار نیروهای حق‌الزحمه‌ای ۶۲ هزار نفر شاغل فرهنگی در استان هستند، گفت: امسال برای ۵ هزار و ۸۲۸ نفر حکم کارگرینی صادر و به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند.
وی ادامه داد: ۳ هزار و ۷۱۳ نفر نیز در مهرماه پیش‌رو وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شوند که ۳۳۲ نفر از این تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ۳۷۰ نفر نیز معلمانی هستند که در طرح امین جذب شده‌اند.
به گفته وی، با توجه به جذب نیروهای جدید پیش‌بینی کمبود ۱۶ هزار نفری نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده داریم.
وی یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش در سال جدید را اجرایی کردن شعار سال “تولید،دانش بنیان، کار آفرینی” برشمرد افزود: در خصوص تولید ما به عنوان بزرگترین کارخانه تولید نیروی انسانی در تلاش هستیم با توسعه‌ کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و هم در حوزه دانش‌آموزی به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش، در حوزه دانش‌بنیان به توسعه پژوهشکده‌ها و پژوهشسراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری امضا کرده‌ایم، توسعه این فضاها و امکان استفاده از آن برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم کنیم.
وی در بحث اشتغال آفرین، به عنوان سومین بخش شعار سال گفت: برای تحقق این امر توسعه متوازن هنرستا‌ها و بازنگری رشته‌های تحصیلی را مدنظر داریم و توسعه طرح‌های مهارتی را در همه بخش‌های مدارس را در نظر داریم.
وی با اشاره به لزوم بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین‌ماه گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا در فارس واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند و آموزش‌وپرورش مصمم است تا از فروردین‌ماه به صورت جدی بازگشایی مدارس را دنبال کند.
عسکری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در ایام کرونا، از نظر مسائل اجتماعی آسیب‌‌های بسیاری دیده‌اند و شاهد افت تحصیلی بسیار بوده‌ایم، گفت: در این مدت مهارت‌های زندگی و ارتباطی دانش‌آموزان آسیب‌های جدی دیده است و با توجه به ماهیت نوجوانی به منطور پیشگیری از آسیب‌های بیشتر بازگشایی و حضور در بین همسالان ضروری است.
وی ادامه داد: ما در بحث بازگشایی تابع دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های مورد نظر ستاد ملی کرونا هستیم و دو اصل در بازگشایی مدارس داریم که یکی تهویه مناسب و دیگری استفاده از ماسک است‌
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در خصوص بحث سرویس مدارس گفت: اختیار سرویس مدارس به کارگروه ماده ۱۸ مدارس سپرده شده است که با همکاری انجمن اولیا و مربیان این فرایند را تسهیل کنند.
عسکری گفت: چتر آموزش و پرورش به وسعت انقلاب گسترده است و در تلاش هستیم تا آموزش و پرورشی در تراز انقلاب ایجاد شود.
به گفته وی در ده سال گذشته یک ریال سرانه به حساب مدارس واریز نشده بود، اما امسال ۵۰ میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس برای تجهیز موارد مورد نیاز دانش‌آموزان واریز شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۷ میلیارد تومان وزارت خانه برای ورزش و تربیت بدنی مدارس دخترانه واریز کرد که این رقم با کمک خیرین به ۱۲ میلیارد تومان رسید.
وی در خصوص ستاد اسکان فرهنگیان گفت: ۱۳۲۵ مدرسه با ۱۲ هزار کلاس درس که از این تعداد ۵ هزار مورد در شیراز است، به منظور ستاد اسکان نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تاکنون تعداد ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۱۱۷ هزار و ۹۱۶ خانوار در ستادهای اسکان فرهنگیان، اسکان داده شده‌اند.
عسکری از ابتکار و طرح استان فارس برای نخستین بار در پذیرش دانش‌آموزان در ستادهای اسکان فرهنگیان با تخفیفات فرهنگی خبر داد و افزود: همه تلاش ما تکریم جایگاه معلم و دانش‌آموز است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بازگشایی مدارس