دکتر قائدی عضو شورای اسلامی شهر شیراز:بزرگراه خلیج فارس پروژه ای ماندگار، برای ارزش بخشی به ورودی شرقی شیراز
دکتر قائدی عضو شورای اسلامی شهر شیراز:بزرگراه خلیج فارس پروژه ای ماندگار، برای ارزش بخشی به ورودی شرقی شیراز

به منظور بررسی روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری شیراز، دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به همراه تنی چند از اعضای شورای شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز و دیگر مدیران شهرداری از پروژه بزرگراه خلیج فارس بازدید و از نزدیک در جریان آخرین […]

به منظور بررسی روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری شیراز، دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به همراه تنی چند از اعضای شورای شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز و دیگر مدیران شهرداری از پروژه بزرگراه خلیج فارس بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرایی این پروژه شهری قرار گرفتند.

نواب قائدی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه خلیج فارس با تصریح بر اینکه ورودی های شهر نقش مهمی در برجسته ساختن تصویر شهر ایفا می کنند، گفت: بزرگراه خلیج فارس یکی از پروژه های در دست اجراست که در ارزش بخشی به ورودی شرقی کلانشهر شیراز تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: باید تلاش کرد تا مبادی ورودی شهر تصویری خوشایند از شهر در ذهن مسافران و گردشگران ایجاد نمایند.

قائدی با اذعان به اینکه تلاش اعضای شورای شهر شیراز براین است که پروژه های عمرانی در راستای اهداف شورای پنجم در سطح شهر اجرا شوند، افزود: اصلاح ورودیهای شهر و تکمیل رینگ پیرامونی آن، از جمله این اهداف است.

این عضو شورای شهر با اشاره به نامناسب بودن ورودی شرق شیراز، بیان داشت: اگرچه سالیان قبل شاهد عملیات روکش آسفالت در این معبر مهم و پرتردد بودیم، اما به دلیل زیرسازی نامناسب، باز شاهد نشستهای گسترده و موضعی در سطح معبر بودیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به استفاده از رویه بتنی RCC در اجرای پروژه بزرگراه خلیج فارس، گفت: طرح روسازی به روش بتن RCC کاری زیربنایی و اساسی است که در احداث بزرگراه خلیج فارس از این روش استفاده می شود.

نواب قائدی با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه حدود۲/۲ کیلومتر از بزرگراه در قسمت کندرو اجرا شده است، گفت: در حال حاضر نیز عملیات احداث تندرو به طول ۲ کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزایش عمر روسازی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه های اجرا، کاهش خرابی های روسازی راه بر اثر بارهای اعمال شده، تسهیل در تردد وسائط نقلیه، آرامش خاطر شهروندان وساماندهی و زیباسازی ورودی شرقی شیراز را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد و افزود: ۱۴ و نیم متر عرض تند رو، ۱۲ متر عرض کندرو، ۳ متر عرض رفوژ، ۲ متر عرض مسیر دوچرخه سواری و ۲۱ متر عرض حریم سبز این پروژه است.

مهندس اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شرقی شهر شیراز، احداث بزرگراه خلیج فارس را متناسب با نیاز و وجهه شهر شیراز قلمداد کرد و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا این پروژه به نحوی اجرا شود که زیبنده کلانشهر شیراز باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در اجرای این پروژه هم بحث راهسازی بصورت اصولی و استاندارد و هم بحث زیبایی بصری ورودی شرق شیراز مد نظر است، ابراز امیدواری کرد: با عملیات عمرانی و فنی که در  پروژه بزرگراه خلیج فارس صورت می گیرد، این پروژه، پروژه ای ماندگار و خوب برای شهر شیراز باشد.