تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مدیریت صحیح هزینه های درمانی با هدف حفظ کیفیت در خدمات رسانی
تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مدیریت صحیح هزینه های درمانی با هدف حفظ کیفیت در خدمات رسانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست مشترکی با مسوولان شهرستان استهبان و مدیران حوزه سلامت در این شهرستان، مدیریت صحیح هزینه های درمانی را موجب حفظ کیفیت در خدمات رسانی دانست. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه، در ادامه سفرهای دوره ای به مناطق مختلف استان، صبح […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست مشترکی با مسوولان شهرستان استهبان و مدیران حوزه سلامت در این شهرستان، مدیریت صحیح هزینه های درمانی را موجب حفظ کیفیت در خدمات رسانی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه، در ادامه سفرهای دوره ای به مناطق مختلف استان، صبح امروز به همراه هیاتی، عازم مناطق شرقی استان فارس شده است تا از نزدیک بر روند خدمات رسانی و پیشبرد پروژه های عمرانی بهداشت و درمان در این مناطق نظارت داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابتدای این سفر، در نشست مشترکی با مسوولان شهرستان استهبان، راهکارهای توسعه خدمات سلامت در این شهرستان را بررسی کرد.

او در این نشست راه برون رفت از محدودیت های اقتصادی را مدیریت صحیح هزینه های درمانی و نگهداشت صحیح تجهیزات پزشکی عنوان کرد و از مسوولان حوزه سلامت این شهرستان خواست تا این مهم را در برنامه های خود به کار گیرند.

دکتر بهادر عملیاتی شدن این راهکار را موجب حفظ منابع، کاهش هزینه ها و ایجاد امکان حفظ و ارتقای خدمات سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجهیز منطقی خدمات پاراکلینیکی را دیگر راهکار عملیاتی در این زمینه برشمرد.

او حمایت از مراجعان و بیماران را وظیفه اصلی دست اندرکاران حوزه سلامت دانست و گفت: این امر در مناطق محروم از اهمیت ویژه تری برخوردار است و باید زمینه های دسترسی آسان مردم به خدمات سلامت، توسعه یابد.

دکتر بهادر ایجاد زمینه های دسترسی به خدمت در این مناطق را موجب کاهش نیاز به اعزام بیماران، کاهش احتمال سوانح ترافیکی و حذف هزینه های بیماران عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه تلاش خود را به کار بسته است تا دسترسی به خدمات سلامت در استان، عادلانه و منطبق با استانداردهای وزارت بهداشت باشد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست به بررسی موضوعاتی نظیر تلاش برای کاهش نرخ سزارین، ضریب اشغال تخت، مقیمی پزشکان و فرآیندهای اعزام بیماران در این بیمارستان پرداخت.

در حوزه توسعه مدیریت و منابع نیز دکتر «مهرداد شریفی» راهکارهای تامین اعتبار در حوزه سلامت این شهرستان، نیروی انسانی، هزینه ها و گزارش های مالی، راهکارهای افزایش درآمد و کاهش هزینه ها با حفظ کیفیت خدمات را بررسی کرد.

پوشش مراقبت های بهداشتی در تمامی گروه های سنی، ارزیبی جمعیت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی «سیب» و تامین زیرساخت های الکترونیک در مراکز، افزایش رضایتمندی از خدمات و طرح توسعه مراکز نیز از موضوعات حوزه بهداشت بود که با حضور دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه طرح و بررسی شد.

 

دکتر «اصغر مسعودی» نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی نیز که در این نشست حضور داشت، به طرح مضووعاتی نظیر روند توسعه فضای بیمارستان امام خمینی(ره)، برنامه پزشک خانواده، حمایت های دولت از حوزه سلامت شهرستان و توسعه و تجهیز درمانگاه رونیز و ایج پرداخت.

«احمدرضا کمالی سروستانی» فرماندار استهبان نیز در این نشست پیرامون مسایلی نظیر خدمات بیمارستان، افزایش حضور پزشکان متخصص، اعزام بیماران، ارتقای سطح خدمات و توسعه خدمات اورژانس شهرستان پرداخت.

موضوعات مقیمی پزشکان، تجهیزات پزشکی، حصارکشی بیمارستان، تکمیل پروژه های سلامت، فرآیندهای پذیرش، تعیین تکلیف و اعزام بیماران، خدمات دیالیز، تشکیل کمیته های بیمارستانی ثبت پرونده های بستری در سامانه های «سپاس» و «رز»، کسورات بیمه ای و راهکارهای جلب مشارکت عمومی، از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

این نشست با حضور دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «اصغر مسعودی» نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی، «احمدرضا کمالی سروستانی» فرماندار استهبان، سرگرد «غلامرضا شعبانی نیا» جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان، دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه، دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه، دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و داروی دانشگاه، دکتر «سالار خواجه پور» مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی، دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه و «اعظم السادات برهان» مسوول مجمع خیرین تامین سلامت استهبان برگزار شد.

دکتر بهادر در ادامه این نشست از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) بازدید کرد