خسارت‌های اغتشاشات اخیر شیراز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد
خسارت‌های اغتشاشات اخیر شیراز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد

شورای اسلامی شهر شیراز، خسارت‌ها و زیان‌هایی که در جریان اغتشاشات هفته پایانی آبان ۹۸ به تاسیسات و اموال عمومی خدمات شهری این شهروارد شد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، این مطلب را یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشست روز چهارشنبه […]

شورای اسلامی شهر شیراز، خسارت‌ها و زیان‌هایی که در جریان اغتشاشات هفته پایانی آبان ۹۸ به تاسیسات و اموال عمومی خدمات شهری این شهروارد شد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، این مطلب را یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشست روز چهارشنبه این شورا بیان کرد و این در حالی است که میزان این خسارت‌ها در جلسه پیشین این نهاد که بیست و نهم آبان ۹۸ برگزار شد، از سوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده بود.

محمد تقی تذروی در جلسه امروز (ششم آذرماه ۹۸) عنوان کرد: در حوادث اخیر شهر شیراز متاسفانه شاهد تخریب اموال عمومی و خسارت فراوان به مراکز دولتی و خصوصی توسط افراد فرصت طلب و سودجو بودیم.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز باید هزینه جبران این خسارت‌ها را از درآمد حاصل از جیب مردم پرداخت کند.

تذروی اضافه کرد: از نمایندگان شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که در قالب یک طرح ۲ فوریتی از دولت بخواهند که از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نسبت به جبران خسارات‌های وارده اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خطاب به مسوولان و مدیران دستگاه‌های خسارت دیده گفت: از شما می خواهیم که در بازسازی و اصلاح مکان‌ها و تاسیسات آسیب دیده نهایت دقت، درایت و سرعت را به خرج دهند تا به زیباسازی و چشم نواز بودن این مکان‌ها و همچنین تسریع در ارایه خدمات بیانجامد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.