۳۵ ساله‌ها از شهرداری شیراز خداحافظی می‌کنند
۳۵ ساله‌ها از شهرداری شیراز خداحافظی می‌کنند

بر اساس طرح دو فوریتی که در نشست شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب اعضای این نهاد رسید، کارکنان شهرداری این کلانشهر که اغلب در پست‌های مدیریتی و دارای ۳۵ سال سابقه کار هستند باید تا پایان سال ۹۸ از پست خود خداحافظی کنند. سید احمد رضا دستغیب، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، که با ۲ […]

بر اساس طرح دو فوریتی که در نشست شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب اعضای این نهاد رسید، کارکنان شهرداری این کلانشهر که اغلب در پست‌های مدیریتی و دارای ۳۵ سال سابقه کار هستند باید تا پایان سال ۹۸ از پست خود خداحافظی کنند.

سید احمد رضا دستغیب، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، که با ۲ فوریت این طرح مخالف بود، چهارشنبه در یکصد و یازدهمین نشست این نهاد گفت: لازم است بررسی کامل‌تری روی این موضوع در کمیسیون‌های ذی‌ربط و مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز صورت گیرد و در آینده در قالب طرحی عادی به صحن شورا ارایه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: طرح بازنشستگی کارکنان بالای ۳۵ سال خدمت شهرداری شیراز اکنون شامل حدود ۶۰ نفر از کارکنان این نهاد می‌شود که اغلب نیز در پست‌های مدیریتی قرار دارند.

عبدالرزاق موسوی ادامه داد: شهرداری شیراز صرفا باید تامین نیروی انسانی خود را از طریق فراخوان انجام دهد.

مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز پس از تایید فرمانداری این شهرستان برای اجرا به شهرداری شیراز ابلاغ خواهد شد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست در تذکری به شهردار، خواستار ساماندهی پرداخت حقوق کارگران و کارکنان حجمی و تسهیلات و رعایت حقوق قانونی آنان شد.

نوذر امامی افزود: باید پیمانکاران سازمان حمل و نقل ریلی در پرداخت حقوق و اعطای مرخصی به کارکنان، رعایت عدالت را داشته باشند تا بعضا حقوق آنها با تاخیرات چندماهه مواجه نشود.

وی ادامه داد: به بهانه‌های مختلف به کارگران حجمی فشار می‌آورند و عدم امنیت شغلی باعث بروز برخی اعتراضات در بین این قشر شده است.

کمیابی کارت اتوبوس، عمدی یا غیر عمدی؟

عضو دیگر شورای شهر اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: به عمد یا غیر عمد، کارت‌های اتوبوس در شهر شیراز کم شده و شهروندان نمی‌توانند این کارت‌ها را تهیه کنند.

محمد تقی تذروی افزود: پرداخت کرایه اتوبوس درون شهری شیراز با کارت تقریبا نصف هزینه نقدی است اما در روزهای اخیر کارت اتوبوس شهری در شیراز یافت نمی‌شود.

همچنین در ادامه این جلسه، آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده، پس از ماه‌ها بررسی در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز، تصویب شد.

اصلاحات کمیسیون تلفیق در خصوص آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همراه و این آیین‌نامه با ۱۰ ماده و ۲۱ تبصره، مصوب شد.

با تصویب این آیین‌نامه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به انتخاب شهروندان برگزیده در سرفصل‌های مختلف اقدام کند.

در بخشی از این لایحه، با تاکید بر اهمیت کاهش هزینه و ایجاد علاقه در بین شهروندان به منظور مشارکت در امر نگهداری شهر، معرفی و الگوسازی از افرادی که به نوعی بخشی از وقت خود را صرف شهر و همشهریان خود در مسیر رفع نواقص و کمک به مدیران شهری در اداره‌ بهتر شهر می‌کنند، به عنوان یکی از راهکارهای این هدف قلمداد شد، همچنین با هدف ترویج این تفکر و استفاده از ظرفیت اینگونه شهروندان، قدردانی از خدمات شهروندان برگزیده مورد تاکید قرار گرفت.